fox Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Som tittelen spør, hvordan kan lage "fargebue"... Har ikke noe bedre for ord for det, men jeg har et bilde.. Et bilde sier mer enn tusen ord. Jeg lurer altså på hvordan jeg kan lage en bue med mange farger i illustrasjon, ikke photoshop. Håper at noen her kan hjelpe meg å finne en sånn tutorial. Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Såg bare ensfargede buer på det bildet du viste, men om jeg skjønner rett vil du ha en og samme strek/objekt/rundin/bue med mange farger som flyter inn i hverandre? I så fall bruker du Gradient tool. Velg et objekt og trekk gradient-verktøyet over så det får en svart/hvit fargeovergang. Dereter tar du opp gradient-vinduet (finnes under "Windows" eller "Vindu"-menyen. Husker ikke hurtigtast i farten) Der har du to bokser under en farge-linje som mest sannsynlig er svart/hvit nå. De boksene er ankerpunkt for gradienten og fargen vil gradvis forandre seg på objektet mellom disse to fargene. Det går ann å lage flere bokser ved å trykke under fargelinja der det ikke er en boks. For å endre farge på boksene, altså ankerpunkta, så dobbeltklikker du på en og endrer på RGB/CMYK i det lille fargevinduet. For å fjerne en boks drar du den bare ut av gradient-vinduet. Så for å lage denne buen med masse farger, slik jeg forstår det, er det bare å lage en gradient med masse ankerpunkt/bokser med de fargene du vil ha i. Flytte rundt på boksene for å endre rekkefølge og sette dem nerme/langt ifra hverandre for å variere hvor brå overgangen skal være. Gradienter kan lagres som en swatch om du vil gjennbruke den og det er bare å trekke gradient-linjen over objektet i forskjellige rettninger for å variere hvordan og hvilken retning den skal være i. Håper jeg svarte på rett spørsmål. Lenke til kommentar
fox Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 ikke gradient, det er overgang. Jeg tenker mer på hvordan jeg kan lage samme form etter hverandre, hvis jeg tegner en og kopierer. Da passer det ikke. Som kan se her: Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ahh...tilsynelatende simpel operasjon, men kommer dessverre ikke på noen enkle måter å løse det på. Sier seff ifra om jeg skumpler borti noe. Lenke til kommentar
fox Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Faen, det haster egentlig.. har aldri skjønt hvordan jeg kan lage bra form etter hverandre som dere kan se i første bilde.. Photoshop eller illustrator, samme faen Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Lag en path med Pen Tool -> koper den til siden -> dobbelklikk på Blend Tool -> specified steps -> ok -> trykk på samme punkt på begge pathene -> ctrl + a (merk alt) -> stroke path Hvis jeg husker rett... EDIT: Jeg Har laget tutorial : Fargebue_tutorial.doc Endret 12. november 2007 av Ashol Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 takker og bukker! Nyttig til min bruk senere Tusen takk skal du ha Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Stumplet over Pixel Perfect som også har en episode som viser det. http://revision3.com/pixelperfect/swirl Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 takk til deg også Håper at andre har også nyttig av tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå