Gå til innhold

Xbox 360 rykter eller sannhet?


JokerHaulan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har vært trøbbel med overoppheting og du vil få de berykta ROD (3 røde ringer) som gjør at du må sende maskina di til MS support så de får "fikset" den og sendt den opp igjen til deg. Noe som kan ta litt tid!

Dette er vel kanskje å ta i litt; min launchkonsoll fra 2005 funker fremdeles feilfritt og i min 'Xbox-sfære' så er det bare 2 av 7 eller 8 som har måttet få fikset maskinen sin.

Ja missforstå meg rett.....Det er slett ikke sikkert du får ROD, men hvis den blir overopphetet så er det fare for at du kan får ROD! NEI ikke alle konsoller får dette!!!

 

Jeg hadde aldri gidda å vurdert core pakken engang! Gå for premium! Fa får du HD noe jeg mener er unværlig og du får trådløs kontroller og headset til!

 

LØP OG KJØP

Lenke til kommentar
Det har vært trøbbel med overoppheting og du vil få de berykta ROD (3 røde ringer) som gjør at du må sende maskina di til MS support så de får "fikset" den og sendt den opp igjen til deg. Noe som kan ta litt tid!

Dette er vel kanskje å ta i litt; min launchkonsoll fra 2005 funker fremdeles feilfritt og i min 'Xbox-sfære' så er det bare 2 av 7 eller 8 som har måttet få fikset maskinen sin.

Ja missforstå meg rett.....Det er slett ikke sikkert du får ROD, men hvis den blir overopphetet så er det fare for at du kan får ROD! NEI ikke alle konsoller får dette!

 

Jeg hadde aldri gidda å vurdert core pakken engang! Gå for premium! Fa får du HD noe jeg mener er unværlig og du får trådløs kontroller og headset til!

 

LØP OG KJØP

 

 

takker for bra svar.... jeg går nok for den nye premium utgaven da får man med HDMI ..... noen anbefalinger av spill? som første spill?

Lenke til kommentar
X360 har slitt med en del hardware-problemer, ingen som sjuler det. Skulle din bli rammet får du den reparert helt gratis, så du taper ikke noe der annet enn et par uker fri fra spilling. Men man skulle jo tro at MS har utbedret problemet og fjernet det, det er jo tross alt 2 år siden maskinen kom på markedet, men jeg har personlig ingen formening om det.

 

Elite med 120GB harddisk er beregnet for de som kommer til å bruke video-marketplace, hvor man kan laste ned filmer og TV-serier. Foreløpig er dette kun mulig dersom man bor i usa, og MS har ikke annonsert denne tjensesten for europa ennå. Skal du kun bruke maskinen til spilling er 20GB mer en godt nok.

Smått OT, men ble ikke video-marketplace bekreftet for Europa iløpet av året under E3?

Mener å huske det.. forøvrig så hadde jeg en launch konsoll i halvannet år, aldri en eneste feil, så de går ikke istykker "no mather what".

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Du har rett i det, men jeg ser ikke på det som en skikkelig annonsering, året er også kommet veldig nært slutten og vi har fortsatt ingen dato. De kommer også ikke til å lansere det i hele europa samtidig, men land for land, så det er sjanse for at Norge må vente til langt ut i 2008.

Lenke til kommentar
Min X360 fra launch går enda. Ingen problemer der. De X360er som blir produsert i dag har en annen type prosessor som tydeligvis kjører på lavere temperatur og bråker litt mindre. Mulig den reduserer sjansen for overoppheting også.

God konsoll men mange bra spill. Bare å kjøpe.

Jeg ville nok kjøpt en Elite om jeg kjøpte i dag. Ingen grunn til å kjøpe den vanlige, så lenge du ikke er ute etter billigst mulig deal.

 

ok hvorfor ville du kjøpt den ? koster 1000 kr ekstra og eneste forskjellen er mere plass og fargen?

Hvorfor ikke? Når man først skal kjøpe...

Dessuten var jeg under det inntrykk at Elite hadde HDMI, men når virker det som Premium også har dette. Om det er tilfellet, så ville jeg kjøpt Premium. Jeg ville i alle fall prøvd å få tak i en med 65nm prosessor.

Lenke til kommentar
Min X360 fra launch går enda. Ingen problemer der. De X360er som blir produsert i dag har en annen type prosessor som tydeligvis kjører på lavere temperatur og bråker litt mindre. Mulig den reduserer sjansen for overoppheting også.

God konsoll men mange bra spill. Bare å kjøpe.

Jeg ville nok kjøpt en Elite om jeg kjøpte i dag. Ingen grunn til å kjøpe den vanlige, så lenge du ikke er ute etter billigst mulig deal.

 

ok hvorfor ville du kjøpt den ? koster 1000 kr ekstra og eneste forskjellen er mere plass og fargen?

Hvorfor ikke? Når man først skal kjøpe...

Dessuten var jeg under det inntrykk at Elite hadde HDMI, men når virker det som Premium også har dette. Om det er tilfellet, så ville jeg kjøpt Premium. Jeg ville i alle fall prøvd å få tak i en med 65nm prosessor.

 

ja det ser ut som om den har HDMI ja.. så da mener jeg det er like greit å kjøpe premium...

Lenke til kommentar

HDMI tror jeg ikke har så forbanna mye å si! Men det er nå bare mitt syn på saken!

 

Anbefalte 1. spill kan være mye! Det kommer jo mye sweet nå i November, men kan ramse opp spill jeg ikke ville vært foruten på xbox360'en min!

 

Gears of War

Halo3

Rainbow Six: Vegas

Call of Duty 4 (kommer 9. november)

PGR4 (uten tvil det beste bilspillet til 360)

Dead Rising

Saint Row

 

Jeg selv er veldig opptatt av spill som har levetid Online! Singelplayer spill som Bioshock blandt annet gikk jeg fort lei! Det var ett kjempe spill som var greit å spille, men bytta det inn igjen ganske fort.

 

Jeg syns også Oblivion og andre spill i den sjangeren er helt meningsløs og finner det lite spennende i lengden, jeg trenger action og minst mulig. Gå fra A til B og gjør samme tingen opp og opp igjen.

 

Der finnes masse bra spill uansett hva sjanger du syns er best!

 

Lykke til med kjøp av konsoll og spill! Du blir nok ikke skuffet!

 

Mvh

-Shaft-

Lenke til kommentar

kjøpte meg Xbox på mandag på expert for 2700 + at jeg kjøpte Sega Rally til 600 så ble 3300 kr synes ikke det var ille ;) og er kjempefornøyd. digger den, eneste minuset er litt støy men man merker ikke så mye til det. kjøpte den typen som hadde HDMI.

 

men er en ting jeg lurer på, hvis man får en maskin som har det problemet trenger ikke å forsiktre den da? holder med kvittering?

Lenke til kommentar

Viss det er hardware feil, så tar microsoft seg av feilen. Forsikringen man får i butikk gjelder oftest for ulykker, etc. Men siden du er redd for RROD, så tror jeg ikke du trenger forsikring.

Trenger vel bare bevis på når du har kjøpt den, etc.

 

PS: Gratulerer med Xbox!

Endret av Jochi
Lenke til kommentar
Viss det er hardware feil, så tar microsoft seg av feilen. Forsikringen man får i butikk gjelder oftest for ulykker, etc. Men siden du er redd for RROD, så tror jeg ikke du trenger forsikring.

Trenger vel bare bevis på når du har kjøpt den, etc.

 

PS: Gratulerer med Xbox!

 

takker, digger den fikk PES 2008 i dag....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stjeler tråden litt jeg. har et problem min med 360 at den vil at jeg skal renske CD-en ganske ofte. midt i spill. første gangen var vel 5 min etter jeg hadde skrudd den på for første gang, og satt i Gearsof.. både xbox og cd var helt ny rett fra eske. er dette et gjennomgående problem for xbox? burde jeg kanskje levere den inn?

Lenke til kommentar

Angående det problemet med RROD, så fikk jeg en RROD igår. Eller en time siden :p.

MEN, jeg fikset det med å ta ut strømforsyningen og vente i noen min.

Det hele skyldtes en lampe på rommet mitt som forårsaket en kortslutning. Tok vekk lampen, skrudde på strømmen, skrudde på Xboxen, så tre skumle ringer, leste om det på microsoft, tok ut støpselet, ventet, skrudde på igjen og da virket den...

 

Jeg tuller ikke... Jeg som trodde at RROD ikke skjedde med noen. Men kanskje ikke dette var "the real deal".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...