JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 hei driver å lurer på om jeg skal skaffe meg 360 snart men vet ikke om jeg skal kjøpe premium eller den nye elite, forskjellen er vell bare fargen og størrelsen på harddisken som ikke jeg synes har så mye å si. men jeg har hørt rykter om at 360 bare slutter å fungere er dette sant eller er det bare bløff? er elite verdt pengene eller er det like greit med premium? hvis man ikke trenger så mye lagring da.... håper på svar.... Lenke til kommentar
LordShaft Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Nei det er ikke bare bløff at xboxen kan slutte å fungere. Det har vært trøbbel med overoppheting og du vil få de berykta ROD (3 røde ringer) som gjør at du må sende maskina di til MS support så de får "fikset" den og sendt den opp igjen til deg. Noe som kan ta litt tid! Men dette er gratis og bør ikke hindre deg i å kjøpe 360. Det er en fantastisk konsoll, men bøttevis av gode spill. Elite har HDMI og større HD, ja den er dyrere og den er svart, men om jeg hadde gjort det tviler jeg på. Men dette må du nesten se an selv! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) X360 har slitt med en del hardware-problemer, ingen som sjuler det. Skulle din bli rammet får du den reparert helt gratis, så du taper ikke noe der annet enn et par uker fri fra spilling. Men man skulle jo tro at MS har utbedret problemet og fjernet det, det er jo tross alt 2 år siden maskinen kom på markedet, men jeg har personlig ingen formening om det. Elite med 120GB harddisk er beregnet for de som kommer til å bruke video-marketplace, hvor man kan laste ned filmer og TV-serier. Foreløpig er dette kun mulig dersom man bor i usa, og MS har ikke annonsert denne tjensesten for europa ennå. Skal du kun bruke maskinen til spilling er 20GB mer en godt nok. Endret 20. oktober 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Nei det er ikke bare bløff at xboxen kan slutte å fungere. Det har vært trøbbel med overoppheting og du vil få de berykta ROD (3 røde ringer) som gjør at du må sende maskina di til MS support så de får "fikset" den og sendt den opp igjen til deg. Noe som kan ta litt tid! Men dette er gratis og bør ikke hindre deg i å kjøpe 360. Det er en fantastisk konsoll, men bøttevis av gode spill. Elite har HDMI og større HD, ja den er dyrere og den er svart, men om jeg hadde gjort det tviler jeg på. Men dette må du nesten se an selv! Hva er det forskjellen på de HD utgavene? jeg har ikke hd tv enda så vet ikke om det har så mye å si? premium koster jo tross alt over 1000 kr mer, og når jeg ikke trenger harddisken så vet ikke jeg om poenget er der.. er det usb utganger på 360 egentlig? Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hva er det forskjellen på de HD utgavene? jeg har ikke hd tv enda så vet ikke om det har så mye å si? premium koster jo tross alt over 1000 kr mer, og når jeg ikke trenger harddisken så vet ikke jeg om poenget er der..er det usb utganger på 360 egentlig? Alle versjoner av Xbox360 kan spy ut de samme HD oppløsningene.. Men noen har HDMI utgang. (Har ikke noe særlig å si for de som har tv under 40 tommer.. om du ikke er fryktelig opptatt av å samle alle ledninger i en..) Alle versjonene er like utenom det.. det er bare hvilket utstyr som følger med som er forskjellen.. Premium har harddisk, 1 mnd gratis LIVE, trådløs kontroller og headset.. Core har kablet kontroller.. alle har 3 usb innganger.. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 http://www.expert.no/product/product.aspx?...tifier=B4J00120 har ikke denne premium utgaven HDMI? som er på elite? og hva betyr ZAPHYRE? er det ikke bare 3 versjoner av den maskinen? core, premium og elite? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det har vært trøbbel med overoppheting og du vil få de berykta ROD (3 røde ringer) som gjør at du må sende maskina di til MS support så de får "fikset" den og sendt den opp igjen til deg. Noe som kan ta litt tid! Dette er vel kanskje å ta i litt; min launchkonsoll fra 2005 funker fremdeles feilfritt og i min 'Xbox-sfære' så er det bare 2 av 7 eller 8 som har måttet få fikset maskinen sin. Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 <a href="http://www.expert.no/product/product.aspx?...tifier=B4J00120" target="_blank">http://www.expert.no/product/product.aspx?...tifier=B4J00120</a> har ikke denne premium utgaven HDMI? som er på elite? og hva betyr ZAPHYRE? er det ikke bare 3 versjoner av den maskinen? core, premium og elite? Tror at Zaphyre er den nye Xbox Pro, en arvtaker til Xbox Premium. Den kommer med HDMI og muligens nye kjøler og dvd-leser. Den billigste, Xbox Core, får også en ny arvtaker. Den heter Xbox Arcade og kommer også med HDMI og noen flere funksjoner jeg ikke husker... Uansett, jeg har Elite og er veldig fornøyd med den. Mange sier at den bråker mindre en Premium, men har ikke merket så stor forskjell. Bare når de har stått på lenge så merker jeg forskjell i støy. Gleder meg til Video Marketplace kommer.... Da kan jeg leie film der. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 ok så hva synes dere om den Zaphyre modellen til 2700 kr? er det ille? Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 33% av alle 360'er får RroD. En fantastisk konsoll, som dessverre ikkje havner i huset mitt pga den feilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Den er jo det, men pass på at du får riktig versjon . Men du sa at du ikke hadde en hdtv. Kommer du til å kjøpe det? Du får uansett compositekabler du kan bruker på din vanlige crt-tv. Jeg bruker min Xbox på pc skjermen min. Funker helt topp. Med untakk at en må ha HDMI -> DVI overfører. Pluss at skjermen min mangler HDCP støtte, så jeg kan ikke se film på den. Men skal uansett kjøpe meg en ny 22" skjerm snart. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Min X360 fra launch går enda. Ingen problemer der. De X360er som blir produsert i dag har en annen type prosessor som tydeligvis kjører på lavere temperatur og bråker litt mindre. Mulig den reduserer sjansen for overoppheting også. God konsoll men mange bra spill. Bare å kjøpe. Jeg ville nok kjøpt en Elite om jeg kjøpte i dag. Ingen grunn til å kjøpe den vanlige, så lenge du ikke er ute etter billigst mulig deal. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Min X360 fra launch går enda. Ingen problemer der. De X360er som blir produsert i dag har en annen type prosessor som tydeligvis kjører på lavere temperatur og bråker litt mindre. Mulig den reduserer sjansen for overoppheting også. God konsoll men mange bra spill. Bare å kjøpe. Jeg ville nok kjøpt en Elite om jeg kjøpte i dag. Ingen grunn til å kjøpe den vanlige, så lenge du ikke er ute etter billigst mulig deal. ok hvorfor ville du kjøpt den ? koster 1000 kr ekstra og eneste forskjellen er mere plass og fargen? Lenke til kommentar
Dvil Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 33% av alle 360'er får RroD. En fantastisk konsoll, som dessverre ikkje havner i huset mitt pga den feilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems Jeg og 5 kompiser har hatt 360 siden launch og alle har sluppet unna rrod så det med 33% være en smule overdrevet. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 33% av alle 360'er får RroD. En fantastisk konsoll, som dessverre ikkje havner i huset mitt pga den feilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems Jeg og 5 kompiser har hatt 360 siden launch og alle har sluppet unna rrod så det med 33% være en smule overdrevet. når man får det er det hardware feil? slutter den bare å funke helt? Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Tror det meste av hardware feilen har blitt fikset på de nyeste utgavene. Tror Microsoft gjorde seg for fort ferdig med Xbox, sånn at den skulle komme ut før jul. De som er ute nå (etter 2006) skal visst ikke ha noen problemer. Men jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg oppi det. Trodde du heller ville vite forskjellen på konsollene . Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 hehe var jo egentlig det , men da er det jo mer forskjell på de da hvis de har fikset opp feil også.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 33% av alle 360'er får RroD. En fantastisk konsoll, som dessverre ikkje havner i huset mitt pga den feilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems Jeg og 5 kompiser har hatt 360 siden launch og alle har sluppet unna rrod så det med 33% være en smule overdrevet. Jesus, 6 stk av 11mill. Jaja =/ Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Tror det meste av hardware feilen har blitt fikset på de nyeste utgavene. Tror Microsoft gjorde seg for fort ferdig med Xbox, sånn at den skulle komme ut før jul. De som er ute nå (etter 2006) skal visst ikke ha noen problemer. Hadde det vært så vel, men sånn er det ikke. RROD er fortsatt et massivt problem. Det er jo rapportert om flere Elite eiere som har fått det, og til og med Halo edition som vistnok skal ha det nye chipsettet. Men om du vil ha en 360 bør det ikke hindre deg. De fikser den jo gratis for deg. Lenke til kommentar
duda Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Elite har HDMI og større HD, ja den er dyrere og den er svart, men om jeg hadde gjort det tviler jeg på. Men dette må du nesten se an selv! Nå har jo premium også kommet med HDMI, så eneste forskjellen er lagringsplass og fargen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå