Gå til innhold

RiksTV - Dekning og resultater etter region

Anbefalte innlegg

Hei,

Kunne vi ha en tråd der vi utveksler erfaring på mottaksforhold, kvalitet, opplevelse og resultater av RiksTV, og at vi da oppgir i hvilken region vi befinner oss.

Jeg bor i Sandefjord, ligger innenfor mørke grønt på kartet til RikstTV, dvs svært gode forhold.

Jeg forsøker nå bordantenne først og får så vidt nok signal til å får søkt opp en kanalliste. Får mid tpå treet på signalstyrke men nesten ingen ting på kvalitet. Får inn radio riktig nok.

Dersom jeg forsøker å gå på noen andre kanaler en NRK får jeg beskjed om "CA Melding - Kortet er ikke satt inn " eller "Feil kort" enda det sitter bra i.

Så ingen ting funker her så langt. :-)

Endret av MorganKane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Du har satt kortet rett vei da?

Det skal settes inn oppned hvis du skjønner.

Det er helt ettersom hvilken dekoder han har. Om han har Grundig skal brikken være ned, men om han har Sagem skal den være opp.

For å svar på spørsmålene i første tråden så sliter jeg selv med dekning i min nye leilighet. Har 100 % fri sikt til senderen, men har likevel bare 6 i signalstyrke på den nederste kanalen, 2-3 i den midterste, og den øverste er så svak at det ikke er alltid jeg får den inn en gang. Det må nok være noe galt med enten antenne, kabel eller dekoderen. Har Sagem dekoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...