Gå til innhold

Ny harddisk til Lenovo x60s?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle oppgradert IBM Lenovo x60s-maskina mi med ny harddisk for å få litt mer plass. Jeg lurte derfor på om man måtte bestille fra Lenovo eller om man kunne handle hos hvilken som helst butikk som solgte 2,5" SATA-harddisker. Høres kanskje ut som en grei sak, men så er det det der med APS-systemet (Active Protection System?) som står inni maskina. Er det slik at Lenovo leverer maskinene med spesialdisker med APS eller kan man sette inn hvilken som helst disk?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg skulle oppgradert IBM Lenovo x60s-maskina mi med ny harddisk for å få litt mer plass. Jeg lurte derfor på om man måtte bestille fra Lenovo eller om man kunne handle hos hvilken som helst butikk som solgte 2,5" SATA-harddisker. Høres kanskje ut som en grei sak, men så er det det der med APS-systemet (Active Protection System?) som står inni maskina. Er det slik at Lenovo leverer maskinene med spesialdisker med APS eller kan man sette inn hvilken som helst disk?

Takk for svar:)

Planlegger selv å bytte disk snart, og så vidt jeg vet (og har lest på forum.thinkpads.com, så skal det bare være å bytte med en hvilken som helst SATA 2.5" disk. Det lønner seg å fjerne eventuelle passord fra systemet før du bytter disk, f.eks. hd passord dersom du bruker dette.

Jeg kommer til å vente på Seagates nye Momentus 5400.4 serie som kommer i løpet av 4.kvartal, som kommer i 120gb, 200gb og 250gb. Alt med max 2 watt strømforbruk. Har ikke behovet for en 7200rpm disk i min X60s. Spiller så og si ingen spill på den, og bruker mest sleepmode. At boot tiden kan reduseres med litt gjør meg ikke så mye. Hitatchi 7K200 og Momentus 7200.2 200 bruker nesten dobbelt så mye strøm under bruk i de testene jeg har lest.

Lenke til kommentar
Planlegger selv å bytte disk snart, og så vidt jeg vet (og har lest på forum.thinkpads.com, så skal det bare være å bytte med en hvilken som helst SATA 2.5" disk. Det lønner seg å fjerne eventuelle passord fra systemet før du bytter disk, f.eks. hd passord dersom du bruker dette.

Med andre ord har det ikke noe å si hvilken harddisk jeg velger?

Lenke til kommentar

Med andre ord har det ikke noe å si hvilken harddisk jeg velger?

Ut ifra det jeg har forstått ja.

Skrudde ut harddisken min for å se hva som satt der, (60gb hitatchi S-ATA150) HAr veldig lyst på 250gb versjonen av 5400.4 serien. Litt skeptisk til holdbarheten av SSD disker ennå. I tillegg til pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...