Peccavi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 I testen av Canon 40D her på siden står det følgende om JPG bildene: "JPG-filene var imidlertid av temmelig begredelig kvalitet, og vi må derfor STERKT anbefale at man enten tar bilder i RAW-format med 40D, eller tar seg tiden til å fininstille JPG-kvaliteten ved hjelp av bildestil-innstillingene. Kraftigere oppskarping er absolutt nødvendig på dette kameraet, og gjør man ikke det med bildene på ett eller annet nivå, får man langt fra utnyttet hva kameraet er godt for." Kan noen som kan litt mer enn meg om dette forklare meg hvordan jeg lettest gjør denne finstillingen, og hvilke settinger som kan/bør justeres? Merker jo at det trengs .... Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 I testen av Canon 40D her på siden står det følgende om JPG bildene: "JPG-filene var imidlertid av temmelig begredelig kvalitet, og vi må derfor STERKT anbefale at man enten tar bilder i RAW-format med 40D, eller tar seg tiden til å fininstille JPG-kvaliteten ved hjelp av bildestil-innstillingene. Kraftigere oppskarping er absolutt nødvendig på dette kameraet, og gjør man ikke det med bildene på ett eller annet nivå, får man langt fra utnyttet hva kameraet er godt for." Kan noen som kan litt mer enn meg om dette forklare meg hvordan jeg lettest gjør denne finstillingen, og hvilke settinger som kan/bør justeres? Merker jo at det trengs .... Jeg har satt kontrast/oppskarpning på 5 (7 vel maks). Bruker bare raw, men de innstillingen du gjør på kameraet "følger" raw-filen. Du kan jo oppskarpe ytterligere, men det er skjelden nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå