AlecTBM Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor OkeiOppdaterte til Kubuntu 7.10 i går. Oppgraderinga gikk sånn ok. Kom noen rare ting under oppgraderinga. feks. så kutta den grafiske oppdateringsvinduet ut etter nedlastninga. Jeg fortsatte i terminalen med dist-upgrade Alt så til å funke fint. Jeg restarta Nydelig innlogging. Logga på. Alt var fint. Men det første jeg merka var at Fn tastene for å skru lyden opp og ned ikke funka. (Fn + Pil opp / Pil ned) Mute funka. Alt annet som jeg vanligvis bruker Fn tastene til funka. Skal nevnes at når jeg prøver å styre lyden med Fn opp så går den ikke høyre en til 11% Men det hjelper meg lite når den ikke ahr noen innvirkning på selve lyden. Har sjekka hovedkanal og alt sånt. Dette har jo da funka helt fint på ubuntu siden jeg starta. Også fikk jeg problemer med nettverket. Jeg var tilkoblet trådløs og skulle starte en nedlastning. Jeg ville da legge til tråd tilkobling. Åpna terminalen Skreiv sudo ifup eth0 hmm Den fant ikke nettverket tok en sudo ifup <tab><tab> Der kom opp kun lo Jeg prøvde å skifte over til tråd via knetworkmanager Men der ville den ikke koble til. Ville da skifte over til trådløs igjen Nei det fikk jeg heller ikke til Restarta, nå fant jeg ikke en dritt Det sto ingenting i lista til knetworkmanager Ikke tråd eller noe som helst. Skrev cat /etc/network/interfaces Fikk opp en totalt ukjent liste. Aldri sett før. auto loiface lo inet loopback auto eth0 #iface eth0 inet dhcp auto eth1 #iface eth1 inet dhcp auto eth2 #iface eth2 inet dhcp auto ath0 #iface ath0 inet dhcp auto wlan0 #iface wlan0 inet dhcp Trådkortet mitt har alltid vært eth0 og trådløs har vært eth1 Fjerna # på eth1 og 2 Prøvde med ifup. Da fikk jeg opp trådkortet. Sånn har den stått i natt Sjekka .bak-0 fila til interfaces i morrest. Da så jeg at wlan0 var ukommentert Gjorde det samme Nå er kun lo, eth0 og wlan0 ukommentert Nå fant jeg trådløse nettverk Alt funka på den fronten nå. Men tråd får jeg ikke inn. Er ikke verdensundergang Men den er jo fin å ha når jeg skal overføre filer på noen GB til servern. Skal prøve en restart snart sikekrt. Men her er et problem som jeg VIRKELIG erger meg over. Teksten på hele skjerminnstillinger i kontrolpanelet er japansk eller kinesisk. Og ettersom jeg ikke kan noen av de språkene så sliter jeg litt. Det er også noen plasser til på kontrollpanelet Men skjermen er det værste. EDIT: Når funker ikke trådløs lenger igjen Plutselig så ville den ikke funke lengre Trur jeg ska gå ned til 7.04 igjen Blir for buggete dette Skal først prøve GNOME EDIT: Løste det med en reinstallasjon Endret 21. oktober 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå