abene Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Fremtidens Windows skal bli slankere. Lansering blir etter planen i 2010. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 MinWin skal i utgangspunktet ha en størrelse på kun 25 MB, som er en kraftig slanking sammenlignet med Vista. Nei, du sier ikke det ... :!: Kan jo bare mailes over da Lenke til kommentar
Debate Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det høres fint ut på papiret. Men hva vil det si i praksis? Kansje skrive litt om det? Ellers en veldig god nyhet Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 I utgangspunktet skal den være liten... Tror det blir litt som at den nye bilen er billig uten alt ekstrautstyret som lettmetallfelger/cdspiller/ratt/seter/osv Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det blir vel litt sånn som Linux er bygget opp? Liten kjerne og det man vil ha attåt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Virker interessant. Riktig utvikling. Lenke til kommentar
Rolf Rolfsen Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 tilbake til utgangspunktet? (windows 3.1) Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 håper det ikke blir et nytt driver kaos slik det var en stund med Vista og at andre aktører forbereder seg litt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Både WinXP og Win2000 hadde da større driverkaos enn det Vista har hatt nå? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 er morsomt de inser at windows må endres ! Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) hmm, rigth. jeg var ikke datakyndig på den tiden så det kan jeg ikke huske. Men med alt rabalderet tidligere i år som søskmålet mot nVidia og ellers beinhard kritikk mot Vista gikk jeg ut i fra at dette OS`et var "verstingen" og det som kunne gjøres galt, gjorde de galt. Endret 20. oktober 2007 av cup o` tea Lenke til kommentar
whom Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Her finner dere et nedstrippet klipp av videoen. Windows versjon 1 til 7 skildres også kortfattet. Endret 20. oktober 2007 av whom Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 hmm, rigth. jeg var ikke datakyndig på den tiden så det kan jeg ikke huske. Men med alt rabalderet tidligere i år som søskmålet mot nVidia og ellers beinhard kritikk mot Vista gikk jeg ut i fra at dette OS`et var "verstingen" og det som kunne gjøres galt, gjorde de galt. Folk har bare blitt mer gale på å saksøke i usa i mellomtiden . Overgangen til 2000/XP ble ikke like stor fordi forbrukerene fremdeles satt på win98/ME når 2000 kom som en forretningsversjon (videreutvikling av NT 4 ). Joda, det var endel som brukte 2000 etterhvert, men sannsynligvis ikke i samme grad som vista blir brukt i dag. (husk også på utbredelsen av PC for 7-8 år siden kontra i dag). Når XP kom var det bare en mindre oppgradering av 2000 og alle driverene til 2k funket jo i praksis i XP (i alle fall de de store mengdene av folk ville bruke) Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Takk for oppklaringen Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ny Windows allerede i 2010?? Jeg tviler på at de har fått Vista til å virke innen den tid .... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) cup'o tea: Merk at det bare var min tolkning Kjellthore: egentlig ikke, det har nok visst det en stund, men ikke hatt mulighet til å gjøre noe med det.... XP var jo steingammelt før Vista, så de måtte nok konsentrere seg med å få det ut før de kunne begynne på nye ambisiøse prosjekter. det vi ser her er nok ett resultat av Windows Home Server utviklingen som dras inn i Windows 7 VirtualBox: egentlig var planen 2009... Vista er den nye windows ME'en, for dem av oss som husker den fadesen. Og det vet Microsoft. Samtidig så trenger markedet litt tid på å bevege seg over på den nye plattformen. Jeg er rimelig sikker på at 99% av grunnen til at folk er irritert på vista er at tredjepartsleverandører er for treige med å levere programvare/drivere som støttes av Vista. Således synes jeg Microsoft har hatt mye tæl i å lansere ett OS som ikke drar med seg bakoverkompabilitet fra siste århundre. Det er ett OS for fremtiden rett og slett. Joda, overgangen er brutal for mange, men jeg tipper vi hadde hatt like mange klager om de hadde fortsatt i samme tralten som alltid, bare da hadde de hørt slik ut: "UAUAUA hvorfor i HELVETE inkluderer de støtte for 10 år gammle programmer i ett nytt OS?!" For selskaper som er så hatet som MS, er det umulig å tilfredsstille, sånn erre'bare. Endret 20. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Bygde de ikke Windows kjernen fra grunnen av da de skulle lage Vista? Sikker på at jeg leste det et sted. Endret 20. oktober 2007 av Mevon Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har noen av dere faktisk sett foredraget? Han sier helt klart og tydelig at denne kjernen er kun utviklet for intern testing og skal ikke benyttes i produkter for salg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Håper dette er starten på en tid fra MS med mer fokus på solide grunfunksjoner i OSet, ikke masse juggel, og dårlig impmentering av viktige grunnfunksjoner. Men vi får se, Vista lovte jo også mye, men leverte veldig lite. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå