MaxP2P Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Slik ser nettverket ut nå: Alt fungerer fint bortsett fra det trådløse. Jeg har "gjort om" min gamle SMC2804WBRP-G ruter til et AP, koblet den opp mot switch'en med en krysset TP kabel, gitt den en ny IP (192.168.1.200), koblet meg på med laptop'en, konfigurert laptop'en til følgende TCP/IP instillinger: IP: 192.168.1.201 Mask: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.10 (har også prøvd med 200 på slutten) DNS1: 192.168.1.10 (har også prøvd med 200 på slutten) Men selv etter alt dette så nekter fortsatt laptop'en å kjenne seg igjen på nette. Får ikke pinget noe på nettverket, ikke kommet meg på nett eller noe. What am I doing wrong here? EDIT: Lastet opp et mindre bilde. EDIT2: Oppdaterte bildet. Endret 20. oktober 2007 av MaxP2P Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 *bump* Ingen som kan hjelpe? Jeg må få det trådløse opp før helgen er over! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Problemet ditt er helt klart SMC-tingen, siden laptopen verken når kablet LAN eller internett. Har du forsøkt å koble SMC-routeren inn på LAN'et ditt via LAN-porten? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 hvordan lagde du det bildet? Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Problemet ditt er helt klart SMC-tingen, siden laptopen verken når kablet LAN eller internett. Har du forsøkt å koble SMC-routeren inn på LAN'et ditt via LAN-porten?Slik er SMC'en koblet til nettet:LAN1 Port på SMC -> LAN3 Port på Cnet Switchen. Firewall'en ser det heller ikke ut til at det kan være, da den er satt til å tillate all trafikk på LAN siden av nettverket. Det eneste jeg kommer på nå er om jeg har gjort noe feil når det kommer IP layoutet? hvordan lagde du det bildet?Microsoft Office Visio 2007 Endret 20. oktober 2007 av MaxP2P Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 det her er en kjent feil. (har akuratt samme selv) ført oppgrader til siste firmeware av SMC2804WBRP-G reset den til default (etter du har flasha) defalt ip på den er 192.168.2.1 trur jeg det var. bytt den til 192.168.1.200 , mask 255.255.255.0 på gateway IKKE skrive noen ting der. heller ikke noe på dns. på wan porten velg, dhcp (IKKE plugg noe i porten) slå av dhcp i selve routern. da kan du confe wlan og sånt. og da funker alt :-) Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Etter en reset til defaults, så fant jeg feilen. Den ligger i krypteringen av det trådløse nette. Åpent = Får pinget alt på nette + Internet. WPA = Alt er sperret. WEP = Alt er sperret. Under WEP: WEP Mode = 128-bit Key = Static Pass. lengde = 32 chars. (bokstaver, tall og symboler/tegn) Under WPA: Cypher suite = TKIP Authentication = Pre-shared Pre-shared key type = Passphrase Pass. lengde = 34 chars. (bokstaver, tall og symboler/tegn) Group Key Re_Keying = Disable Er det noe jeg må gjøre hos m0n0wall kanskje? Burde jo ikke være det, da krypteringen skjer jo bare mellom SMC <-> Klient... Det som er rart er jo det at den godkjenner passordet og alt (eller kanskje denne software'en er bare så dum at den ikke sier i fra at det er feil >.<), men jeg får MAC adressen og alt, dog får jeg ikke koblet meg til selve SMC'en engang... Snåle greier.. Endret 20. oktober 2007 av MaxP2P Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 SMC2804WBRP-G er en dårlig box og bruke som ap :-/ wrt54gl funker fint som ap. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 til denne saken må jeg bare si: LoL! Feilen lå i at passordet var for komplisert / langt / whatever for ruteren... Reduserte passordet noe, og tada... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 til denne saken må jeg bare si: LoL! Feilen lå i at passordet var for komplisert / langt / whatever for ruteren... Reduserte passordet noe, og tada... Bruker du mac? Isåfall må man av og til sette passordet i gåseøyne for å få det til å funke, pga noe forvirring mellom forskjellige standarder osv. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 til denne saken må jeg bare si: LoL! Feilen lå i at passordet var for komplisert / langt / whatever for ruteren... Reduserte passordet noe, og tada... Bruker du mac? Isåfall må man av og til sette passordet i gåseøyne for å få det til å funke, pga noe forvirring mellom forskjellige standarder osv. Nope, klienten kjører windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå