Gå til innhold

datakjedens "Datakjeden Gamer 6750" noe bra tilbud?

Anbefalte innlegg

Har sett etter pc de siste ukene, og så dumpa det en lapp i postkassa med disse spesifikasjonene. Men da jeg ikke helt har oppdatert meg på pc de siste årene var det litt vanskelig å si hvor vidt det var bra eller ei...

Noen som kan se hvor vidt det er en rolig pc, og om det sitter noe bra lydkort iden?

Jeg trenger egentlig ikke så mye kraft iom at jeg ikke spiller hverken mye, eller de nyeste spillene.

Men ett krav er at pc-en skal greie å dra full HD-kvalitet.

Jeg har også muligheten til å få gratis os av skolen, lurer derfor på om jeg taper mye på å bestille en pc der os ligger med i prisen?

Burde jeg gå for en av disse?

Oppsett 1:

Intel Core 2 Duo E6750

2048 MB DDR2-minne

500 GB SATA harddisk

320 MB GeForce 8800GTS DVI/TV-out

DVD-brenner dual layer

Minnerkortleser

Nettverkskort

Microsoft Vista Home Premium

Varenr: 551562

kr 8 995 ,-

Oppsett 2:

AMD Athlon 64 5000+

2048 MB DDR2-minne

400 GB SATA harddisk

256 MB GeForce 8500GT skjermkort TV-out

DVD-brenner dual layer

Minnekortleser

Nettverkskort

Microsoft Vista Home Premium

Ønsker du å bestille med skjerm?

- Velg butikk

- Velg kategorien "PC" i venstre marg

Varenr: 551561

kr 5 995 ,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer å bygge en selv så er det jo kanskje best?

I allfall jeg satte sammen delene der utifra mine egene specs(i signaturen) og disse finpussa jeg på i 1måneds tid før jeg kjøpte... både her i forum og andre forum. Forlaget er nedgradert litt, men det virker som det er mange som har gått for det oppsettet eller variasjoner av det og er veldig fornøyde. Jeg valgte en litt dyrere variant på min egen kan du se, men det er nesten de samme komponenten. + det er en 4 kjerners ;)

Titta litt på tilbudet og jeg mener du burde ha kjappere ram og 640mb på skjermkortet også burde du velge en quad.

Litt å tenke på. ... ........

Edit: Fjerna specs datakjeden (litt trøtt hehe.. )

Endret av Cri
Lenke til kommentar
EDIT : Har et forslag til deg HER , men du må selv velge ett kabinett. feks Lian Li Som er ett veldig bra kabinett.

linken er lagt inn der den.. forslaget i første posten min ble vel på ca 8800 inkl OS, men du må som sagt velget et kabinett og skjerm selv.. lagt inn link til Lian Li ... bare å klikke på det liksom :) Skjerm HER <<-- Click it

Tillbudet til datakjeden er vel egentlig ikke så dårlig, men jeg tor kanskje du vil begynne å lette etter oppgraderinger om ikke så lenge igjen. Etter min mening så går utviklingen fort og om du skal fks. spille det som kommer ut nå i høst og utover vinteren så ville du bli mer fornøyd i å legge deg litt over hva tersklen er pr dags dato i steden for å måtte oppgradere nesten med en gang for å holde følge. Med det sagt klarer den nok brasene akuratt nå og det er ikke noe dårlig valg :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Vanskeli å si for jeg har ikke samme HK, men er det samme lydkortet på det kortet som på Premium så.. jeg er fornøyd med mitt og har ikke kjøpt noe separat lydkort.

Jeg tror du vil merke mest støy fra 8800 kortet siden viften der er liten(jeg hører min godt og den uler litt når jeg stresser den i fkes. Crysis), rengner med at kabinettet har minst 2 vifter, men at de ikke går så kjappt fordi de er større og derfor mindre støy. Du kan eventuellt få tak i navnet på kabinettet og sjekke det på www.hw.no . Synes du den bråker for mye når du får den kan du også sette på passive kjølere på gpu og cpu så blir det helt stille :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...