buko888 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg skal gå til innkjøp av en ny mp3-spiller. Vurderer nå de mp3-spillerne i emnetittelen. Tidligere hadde jeg en Sony harddiskbasert mp3-spiller (nw hd-3?)og var veldig fornøyd med lydkvaliteten. Gikk så over til Ipod Nano 4GB 1. generasjon. Lyden på denne var etter min oppfatning mye dårligere enn på Sony'en med samme musikkfiler og samme Koss Porta Pro headsett. Alle spillerne har fordeler og ulemper sett opp mot hverandre etter å ha lest mange anmeldelser. Jeg kommer til å kjøpe den mp3-spilleren med aller best lydkvalitet. Hvilken bør jeg da velge? Råd mottas med takk! Og en ting til: Hvilken kombinasjon av øreklokker kan anbefales til disse spillerne i prisklassen 500 - 1000 kr? Har Koss Porta Pro nå, men har ikke noe imot enda bedre lyd :-) Endret 20. oktober 2007 av buko888 Lenke til kommentar
SRD Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Er lydkvalitet viktigst er nok Cowon det beste valget Jeg har en Creative Zen Vision:M og er ganske fornøyd med lydkvaliteten. Bruker egendefinert EQ og bass boost. Men har også tenkt å til innkjøp av en Cowon iAudio 7 16 GB, for å få best lydkvalitet. Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Er lydkvalitet viktigst er nok Cowon det beste valget Jeg har en Creative Zen Vision:M og er ganske fornøyd med lydkvaliteten. Bruker egendefinert EQ og bass boost. Men har også tenkt å til innkjøp av en Cowon iAudio 7 16 GB, for å få best lydkvalitet. Takk for innspillet. Vurderer nå også en Cowon iAudio D2 8GB. Den ser litt klumpete ut, og jeg foretrekker slanke/tynne spillere, men ellers virker den helt enorm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Er lydkvalitet viktigst er nok Cowon det beste valget Jeg har en Creative Zen Vision:M og er ganske fornøyd med lydkvaliteten. Bruker egendefinert EQ og bass boost. Men har også tenkt å til innkjøp av en Cowon iAudio 7 16 GB, for å få best lydkvalitet. Takk for innspillet. Vurderer nå også en Cowon iAudio D2 8GB. Den ser litt klumpete ut, og jeg foretrekker slanke/tynne spillere, men ellers virker den helt enorm. klumpen er det som gjør at den har dobbelt så lang batteritid som alt annet Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Dere som har prøvd de ulike merkene: Dersom Cowon er referanse med 10/10 i lydkvalitet. Hvor vil da f.eks. Ipod Nano 1. generasjon, Sony NW-HD3, Sony NWZ-S618 og Creative Zen 16 GB havne på en skala fra 0-10 når det kun gjelder lydkvalitet? Jeg er klar over at dette kun blir en subjektiv vurdering, men likevel... Det jeg elsker med Ipod Nanoen jeg har er den minimale tykkelsen. Sonyen er også den minste spilleren av alternativene. Dersom Sony NWZ-S618 låter like bra som min tidligere Sony NW-HD3 blir jeg mer enn fornøyd. Batterilevetiden og minnestørelsen er mer enn god nok for mitt daglige bruk. Dra-og-slipp funksjonen i Windows utforsker, god radio og videomulighet er også store pluss. Cowons SDHC-mulighet er fortsatt bare i beta og ikke helt velfungerende ennå siden mange SD-kort slutter å virke etter firmware oppdateringen. Mange måneder siden spilleren ble lansert og det sjansen for en velfungerende firmware oppdatering minsker vel med tiden skulle en tro? Creatives SDHC-funksjon er mangelfull siden mediefilene ikke kommer inn i "biblioteket" med de andre filene på fastminnet. Hvor stor er oddsen for at Creative vil fikse dette med en formware oppdatering? Ikke lett dette... På forhånd takk! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Topp lyd i min Sony NWZ-818 hvertfall. Har ikke testet med porta-proene ennå, rett og slett fordi de medfølgende øreproppene er så sinnsykt gode! Ikke de samme som følger med 618...dessverre. Og enig med deg...har heller en slank og fin spiller med 33 timer batteritid, enn en stor klump med 60. Tar bare 1,5 time å lade den uansett. Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Topp lyd i min Sony NWZ-818 hvertfall. Har ikke testet med porta-proene ennå, rett og slett fordi de medfølgende øreproppene er så sinnsykt gode! Ikke de samme som følger med 618...dessverre. Og enig med deg...har heller en slank og fin spiller med 33 timer batteritid, enn en stor klump med 60. Tar bare 1,5 time å lade den uansett. Jeg bestilte en NWZ-S618, men bestillingen ble kansellert pga av at firmaet jeg bestilte fra ikke visste hvor lang tid det ville ta å få spilleren fra fjernlageret. Nå ser det ut som om jeg går for samme spiller som deg, en Sony NWZ-A818. Denne er inne på lager og jeg begynner å bli utålmodig. Den er sykt fin å se på (mye finere enn S618) men mangler radio. Har kommet til at radio vil bli lite brukt uansett. Har lest at spilleren har veldig god lydkvalitet som du også skriver, men det er en ting som bekymrer meg. Er selve lydVOLUMET høyt nok? På min gamle NW-HD3 måtte jeg "hacke" spilleren for å fjerne volumbegrensningen. Opprinnelig var volumet alfor lavt etter min smak... (Har lest i et forum om en annen kjøper av NWZ-A618 som syntes at volumet fra spilleren var altfor lavt, og heller ikke kunne finne noen "hack" om dette på nettet etter flere timers søkeinnsats. Cowon D2 virker helt topp bortsett fra at den er veldig klumpete sammenlignet med Sonyen og touch-skjermen virker lite praktisk i daglig bruk i.f.m. skifte av sanger osv. På forhånd takk! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Okei, testet akkurat både med medfølgende propper og porta pro. Går opp til 30, men jeg gidder ikke prøve lengre enn 22...er ikke verdt å ødelegge ørene for Så ja, det spiller høyt nok. Om du bruker store tungdrevne øreklokker kan det bli værre da.. Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Takk for tilbakemeldingen! Da blir det nok en Sony på meg :-) Lenke til kommentar
SRD Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Okei, testet akkurat både med medfølgende propper og porta pro. Går opp til 30, men jeg gidder ikke prøve lengre enn 22...er ikke verdt å ødelegge ørene for Så ja, det spiller høyt nok. Om du bruker store tungdrevne øreklokker kan det bli værre da.. Nå er jo ikke lyden i Portapro spesielt bra. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Okei, testet akkurat både med medfølgende propper og porta pro. Går opp til 30, men jeg gidder ikke prøve lengre enn 22...er ikke verdt å ødelegge ørene for Så ja, det spiller høyt nok. Om du bruker store tungdrevne øreklokker kan det bli værre da.. Nå er jo ikke lyden i Portapro spesielt bra. 1) Det er subjektivt, og 2) Har det noe som helst i det hele tatt med dette å gjøre? Buko bruker Portapro til vanlig, og lurer på lydNIVÅET. Om du syns Porta Pro er bra eller ikke er vel revnende likegyldig. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Alle klager over touch funksjonen men du kan bruke knappene på toppen som neste, pause og forrige når du har den i "hold"... og spole forover og bakover da... Har du vendt deg til spilleren går det fint ann å manøvrere den med en hånd, selv om det ikke er like lett som med andre spillere... Jeg vil bare klage på en ting og det er vekten, men det er bare pga. batteriet og det er definitivt verdt at den er litt større og tyngre siden det er så god batterilevetid... Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, jeg begynner å lure på om det må bli en Cowon spiller likevel. I dag hørte jeg på en Creative Zen spiller. Den ga IKKE nok lydvolum etter min smak. Hadde den på maks lydvolum, lydsperre tatt av, EQ-settings på maks med mine Koss PortaPro. Hadde ønsket meg enda høyere lydvolum. Er det noen her som har hørt både Sony NWZ-A818 og Creative Zen "in real life"? Og i tilfelle: Spiller Sony-en merkbart høyere volummessig? Dersom ikke blir det en Cowon :-) Hvilken av de to modellene blir nesten kron eller mynt :-) Men har mest lyst på Sony NWZ-S618 pga det slanke og kule designet. Men om ikke lydvolumet er høyt nok utelukkes den også... Og så får jeg investere i et par virkelig gode øreklokker i tillegg :-) Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Selv har jeg en Cowon D2, og den gir MER enn nok lyd til PortaProene mine:)... Jeg har også noen Sony earbuds som jeg selv gir mer nøyaktig lyd siden de ikke slipper inn eller ut så mye lyd, og de har mindre forsterkere og trenger ikke like mye kraft som portaproene, du kan også vurdere å gå over til lukkede hodetelefoner eller propper... Men skal du ha noe tungdrevet så får du gå for en med god forsterker, jeg tror Cowon og Meizu er best på det området. Meizu M6 er veldig lik Zen i design og navigasjon og Miniplayer er veldig lik iPod Nano ... Endret 23. oktober 2007 av snillest Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Takk for alle gode tips! :-) Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Selv har jeg en Cowon D2, og den gir MER enn nok lyd til PortaProene mine:)... Jeg har også noen Sony earbuds som jeg selv gir mer nøyaktig lyd siden de ikke slipper inn eller ut så mye lyd, og de har mindre forsterkere og trenger ikke like mye kraft som portaproene, du kan også vurdere å gå over til lukkede hodetelefoner eller propper... Men skal du ha noe tungdrevet så får du gå for en med god forsterker, jeg tror Cowon og Meizu er best på det området. Meizu M6 er veldig lik Zen i design og navigasjon og Miniplayer er veldig lik iPod Nano ... Hadde en Meizu M6 i et aar, og den spiller hoyt med PortaPro (slik alle spillere gjor, all den tid de er saa lettdrevne), men greier IKKE gi mye lyd til tungdrevne klokker. Merk ogsaa at oreproppene som folger med NWZ818 er sinnsykt gode (ref. VG/PCWorlds nylige test som sier de er de beste som noen gang har fulgt med en spiller). Samt at spilleren er metall, og ikke det plastikkskvipet andre produsenter holder paa med Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for all hjelp! Frustrerende ikke å få testet Sony NWZ-A818 selv eller få bekreftet lydvolumet der fra sikre kilder. Derfor bestilte jeg for få strakser siden en Cowon D2 8gb og Sandisk Ultra II SDHC 8gb inkl. MicroMate USB 2.0 Reader. Totalprisen ble cirka 2850,- inkl. frakt. Lydvolumet i denne spilleren (74mW) er noe av det bedre på markedet vistnok. Er ikke helt fornøyd med det noe klumpete designet og touch-skjermens begrensninger i.f.t. "navigasjon", men med det trikset med å tilordne f.eks. visse knapper til ofte brukte funksjoner kan jeg leve med det. Gleder meg :-) Nå gjenstår det bare å kjøpe noen øreklokker eller -plugger som yter spilleren rettferdighet... Lenke til kommentar
Deem Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Gratulerer:)... Jeg har ingen problemer med å navigere den med en hånd, hvis du bare lærer deg det, la lillefingeren din ligge under, ring- og langefiner bak og pekefinger oppå og legg litt trykk med lillefinger og pekefinger sånn at den ikke detter ut av hånden din og så bruker du tommelen til å navigere, den pennen som følger med er egentlig ikke nødvendig om du ikke skal tegne eller noe... last ned seneste firmware også på cowons hjemmeside:)... Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takker! :-) Tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd. Har meldt meg inn som bruker på forumet www.iaudiophile.net - en side dedikert til Cowon spillere. Der står det alt om firmware-oppdateringer m.m. Leser til øyet blir stort og vått, hehe. Da avsluttes denne tråden regner jeg med. CIAO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå