brage_sk Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Tusen takk for responsen.. Jo jeg liker det oppsettet.. Skal vell kanskje til å bestille det.. Noen siste meninger før jeg bestiller? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ikke noe annet enn at onboard grafikk er ekstremt dårlig. Dedikert grafikkort anbefales. Til CS1.6 er kanskje musen og tastaturet det viktigste? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 har alt utenom PC.... Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Har tittet litt på hovedkortet og tror du vil gjøre lurt i å investere noen ekstra hundrelapper og gå for dette istedet GIGABYTE GA-P35-DS3L DDR2 775 750,- Det er et kort som har fått all-right omtale og som er basert på et nyere brikkesett, P35. Asus P5B-MX DDR2 socket 775 vet jeg som sagt ikke så mye om og valgte det kun pga pris og påstått støtte for Core 2 Duo, men det er basert på 946GZ som jeg ikke er helt sikker på om støtter Core 2 Duo/quad selv om netshop mener det gjør det. Det er uansett ikke et hovedkort du vil ha, da det er et HK med on-board grafikk. Jeg tror du vil komme ut med en mer fremtidsrettet PC som det vil være lettere å oppgradere hvis du velger enten P965, P35 eller x38 brikkesett. Hvis det var mitt oppsett du vurderte tror jeg du gjør et bedre valg med den billige prosessoren og et P35-HK enn P5B-MX, det beste er selvfølgelig P35 + e6750 men da tror jeg du er oppe i 5 500 eller noe i den duren. Med P35/x38 vil du også ha støtte for de nye 45nm prosessorene som intel lanserer rundt nyttår, kanskje ikke aktuelt med en gang (45nm kommer til å være dyrt til å begynne med), men ved å ha støtte for det vil du kunne oppgradere PC-en om noen år uten at det behøver å koste så mye. Det ekstra 250 kronene er ingen ting mot å måtte bytte HK neste gang du ønsker å oppgradere litt. Hvis du bare skal ha en PC som drar CS 1.6 ville jeg kanskje sett meg om etter noe brukt da en relativt gammel PC vil dra dette glatt og PC-er detter noe voldsomt i pris etter et par år. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Dere som sier onboard skjermkort er bra nok har ikke peiling. Er selv en aktiv CS-spiller, og sånn som 1.6 har utviklet seg, så kreves minst et 6600GT. Selv vil jeg anbefale et vifteløst 7600GS. Et X1250 klarer sikkert 100fps hvis du står på et lite map, uten spillere, helt fritt for røyk, men hvis du legger til de fornevnte her skal du se at det lagger. Jeg har foresten en perfekt CS-maskin til salgs. Ta kontakt på PM. Evt. har du her et forslag til maskin. Du kan få den enda billigere hvis du velger et rimeligere HK og Celeron prosessor. Men, legger du til 1GB ram, og et 8600GT, så har du ei dugelig maskin som kan brukes til langt mer enn 1.6. Endret 3. november 2007 av Big SturL Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Takk til Big SturL. En stund lurte jeg på om folk ikke kjørte OpenGL på CS. Jeg hadde selv GF6600 GT, og på større maps, med mer enn 2 motspillere i bildet kunne jeg merke drops. Klart min AMD 3700+ med 2GB DDR-3200 yter ikke like bra som nyere hw, men jeg kan ikke skjønne at GF8400 eller internt (!) skjermkort skal klare 100fps stabilt på cs? En smoke vil jo kverke hele systemet da? Klart går man for en av de første maskinene som ble anbefalt her, med X1950 Pro og AM2 HK, vil man jo atpåtil kunne spille TF2. GF7900 vil selvsagt være mer enn nok for CS. Lenke til kommentar
Head-Hunter Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=856742&hl= Trenger hjelp gidder noen å stikke innom? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Jeg spiller jo CS "Rimelig" proft.. Så trenger en pc som duger fint til CS, STABILT 100fps, trenger ikke være 100 i smoke men ikke under 60. Jeg har til nå spilt på en gammel bærbar. det har funket fint til nå. Men nå er den blitt litt utdatert! Endret 3. november 2007 av brage_sk Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 vekker denne til live igjen! noe nytt på markede? Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Forslag: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56583 Du bør vell ikke gå for noe dårligere. Har valgt AM2+ HK slik at når du endelig finner ut av du har lyst til og spille andre spill så er det bare til og oppgradere Skjermkort og CPU. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du trenger ikke et dedikert skjermkort engang for å kjøre 1.6 ... Da er det bare å skaffe seg en "surfemaskin" Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jo, kanskje ikkje, men viss du skal spille CS på internett med masse folk smokes osv. Så bør du ikke ha så dårligt skjermkort. Hadde GF4200 TI Lagga jo mongo i smoke. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 haha, Jeg tok 1.6 smooth med smoke på en gammel hp pavillion med integrert grafikk Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 da spiller du heller ikke semipro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå