Gå til innhold

Orangebox - 360 vs pc


LordShaft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å springe mens jeg sikter og skyter samtidig klarer jeg ikke med stikke. Det blir tre knapper på en gang i stedet for en hånd på keyboard og en hånd på musknappen.

 

Mao stopper jeg opp hver gang jeg skal sikte og skyte. Så jeg ville vært fullstendig sitting duck i online-spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Spilt gjennom hele Orange Box (HL2, EP1, EP2, Portal og TF2) via steam, men kjøpte meg OB til 360 også siden jeg synes det er mer avslappendes med håndkontroll. Får vondt i håndleddet hvis jeg spiller mer enn ett par timer på PC...bortsett fra strategi spill. Synes grafikken er sånn ca like bra på begge versjonene, kunne ihvertfall ikke se noe spesielle forskjeller.

Lenke til kommentar
Ladyshaft du må kjøpe det en gang. Jeg var mann nok, eller dum nok til og kjøpe det for blodpris. Men fy søren det er vært penga. Jeg har fulgt Half Life spillene gjennom tidenes gang og historien er nydelig. Å den forsetter med det. Så jeg ser det på som godt brukte penger. ;)

Faen skulle jeg gått til innkjøp av det alikevell altså!?

 

Jeg syns det er vel dyrt å bruke så mye penger på dette spillet. Har ikke prøvd Team Fortress, men i å med at jeg fikk solgt sykkelen min nå i ettermiddag! Så er hundre kroner til eller fra Peanutts ;-)

 

Jeg tar lange steg bort på elkjøp å smeller til! hehe

Blir jeg ikke fornøyd så holder jeg ANUS OG RONIN ansvarlig å vil legge bot på kroppene deres i 2 uker framover!

 

Fram med pisken hehehe

Lenke til kommentar

Jeg er selv langt over bleiestadie og Pubertets(hormon)krise alderen. Og har vært i fast arbeid i ganske mange år nå. Har heller ingen problem med å bare spassere ned på butikken å plukke med meg akkurat hva jeg vil.

 

Men no har det seg slik at 600,- spenn kan være litt mye å avse akkurat nå i å med at jeg holder på å skal flytte og kjøpe ny leilighet! Skal jo leve ved siden av også! Klar over hvor mange pils du får for 600,- :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker ofte å unne meg et nytt spill, så skal jeg heller sitte inne i helga og spille det isteden for å dra å byen...

 

Ender som regel opp med å kjøpe spillet og dra på byen likevell... :whistle:

 

Vurderer helt klart OB til 360... først og fremst siden skjermkortet mitt noe utdatert med tanke på at jeg har PC-en koblet til LCD-TVen min, da må jeg ha en oppløsning på 720P... dette blir i alle fall for mye for min PC...

Skal heller ikke glemme at man slipper unna installerings-/ og konfigureringsmaset...

Lenke til kommentar
Jeg er selv langt over bleiestadie og Pubertets(hormon)krise alderen. Og har vært i fast arbeid i ganske mange år nå. Har heller ingen problem med å bare spassere ned på butikken å plukke med meg akkurat hva jeg vil.

 

Men no har det seg slik at 600,- spenn kan være litt mye å avse akkurat nå i å med at jeg holder på å skal flytte og kjøpe ny leilighet! Skal jo leve ved siden av også! Klar over hvor mange pils du får for 600,- :p

 

Hehe. Klarer ikke å være fornuftig når det gjelder spill jeg. Er det et spill jeg virkelig har lyst på (det finnes mange av dem) så kjøper jeg når spillet slippes. Hadde jeg vært smart nok til å vente til de i det minste ble billige, så hadde jeg spart massevis av penger.

 

Men er svak og lett påvirkelig når det gjelder spill, så dette har jeg aldri klart!

Men penger er jo til for brukes :thumbup:

Lenke til kommentar

For dere som har kjøpt det på xbox, hvordan er det med servervalg via live? Kjører ms servere for xbox only eller kan dere få være med oss som bruker pc?

 

Vært moro med en xbox mot pc runde, sett om kontrollerne har mye å si, eller om det teller mer hva du er vant til.

Lenke til kommentar

No har jeg fått prøvd dette litt....

Grafikken i HL2 er ikke i nærheten av hva som er på pc! (bombe) hehe

 

Men Team Fortress2 var en gedigen skuffelse! Hva er dette for noe sprøyt? Skal gi det ett par sjangser til, men herregud så latterlig første inntrykket mitt var!

 

HL2 har jeg begynt på.....tenkte jeg skulle fullføre historien fra begynnelse til slutt. Veldig fornøyd med hvor godt kontrollern fungerer kontra mus og tastatur!

 

Litt uvant med at sensen blir kraftigere jo lengre du kikker til siden, den har ikke samme speed hele veien! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre! Dette er ikke i mine øyner verdt 599,- spenn, men det er bare mi oppfattning!

 

Portal var ganske kult etter hvert som jeg fikk dreisen på det! Måtte tenke noe jævlig enkelte baner, men gøy når jeg mestrer konseptet og må bryne meg på litt utfordringer!

 

Å hva spillutviklere velger å gjør! Se en helt annen vei enn hva de har fått til med TF2. Kan ikke ta den annmeldelsen til gamer seriøst.

Men nok om det. Jeg får nok masse gode timer med Half Life historien, så helt bortkaster er det nok ikke.

 

Mvh

-Shaft-

Lenke til kommentar

TF2 kommer til å bli en klassikker som tf(1) var, så tror nok ikke de kommer til å høre på deg.

 

Men man må se på spillet som hva det er, ren underholdning og ikke et spill beregnet på "profesjonell spilling".

 

Personlig mener jeg en kveld med ft2 og kompiser på vt er noe av det bedre å finne på, så for min del var portals og tf2 verdt hver krone. (hadde hl2 og ep1 fra før)

 

Ep2 har jeg per dags dato ikke hatt tid til å sette meg ned med skikkelig, så skal ikke uttale meg om det.

Lenke til kommentar

Nei du er ikke nødt å høre på meg. Mitt syn er mitt alene! og min oppfatning av hvordan spill er!

 

Jeg foretrekker MP spill som er i sjangeren, Gears of war! Halo3, R6: Vegas, Call of duty4 osv osv! Slik skal MP være. Ikke slik som Team fortress!

 

Men andre må syns jeg er en tulling som kan si noe slikt om ett så "bra" spill. Men det falt ikke i smak hos meg. LANGT ifra!

Lenke til kommentar

Er du sint på meg ladyshaft som fikk deg til og kjøpe dette? Dont hate me!! Vel enig i at TF ikke slo helt ann, morro men ja. Kansje en søndag med kraftig hangover så blir dette spillet bra. Men Poral, Half Life, de "gamle" Half Life spillene og var vært det for min del. Digg og spille det på en 40" kontra 17" til pc`en :p

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Syns faktisk TF2 var forfriskende uhøytidelig mp moro jeg! Ikke fått spilt d mye selv, men godt førsteinntrykk!

 

Tips:

Spilte HL2 på pc, synes d gikk litt tregt på en måte da jeg startet opp Episode 1 på 360. Jeg økte bevegelseshastigheten på kontrolleren, d gjorde seg! Man får raskere oversikt og kontroll over hendelsene rundt seg, som man får med musa på pc. Anbefales!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...