Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm evga 680i

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med at jeg får blåskjerm når jeg kommer inne i spill. Noen ganger kan jeg være inne i spillet 2 sek, andre ganger opp mor 2-3 minutter. Maskinen fungerer helt fint ellers.

Kjørte 3Dmark og fikk blåskjerm der også.

Feil melding lyder: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Ganske irriterende, for den kommer akkurat fra Komplett der de skulle ordne akkurat dette problemet. De sa det var dårlig kontakt på en SATA kabel. Men når den kommer tilbake er den samme feilen der.

EVGA 680I SLI, E6600, XFX 8800gts, xfi platinium og Corsair Dominator 6400 (4.4.4.4.12)

Er det noen her som kan hjelpe meg?

Endret av Logbat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ingen ekspert, men de fleste tilfellene jeg har hatt med bsod har med overklokking å gjøre. Hvis du har gjort noe av det ville jeg nullstilt alt og testet systemet uten overklokking. Tenker både på grafikkort, prosessor og ram.

Denne regner jeg med du har lest: LINK

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Takker for svar så langt.

Kosteb: Jeg har lest og forsøkt det som står på den siden. Maskinen er ikke klokket.

Rulator: Jeg har dessverre ikke floppy i maskinen. Er det en måte å flashe bios uten floppy?

SNIPPSAT: Jeg skal prøve de der nå. Har kjørt memtest før, alt er ok. Men skal prøve den der.

Jeg har kjørt scandisk, men den finner ingen feil. Men kanskje HD tune finner/retter noe.

Jeg har minnet på 2,12v - er det for mye?

Endret av Logbat
Lenke til kommentar

last ner siste oppgradering fra hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Som regler finnes det en .iso fil som brennes på disk og brukes som oppstart. Da flasher den biosen din.

Du kan og prøve resete cmos på hovedkortet (flytte den blå jumperen til pin 1 og 2 og så over til 2 og 3 igjen).

Lenke til kommentar
last ner siste oppgradering fra hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Som regler finnes det en .iso fil som brennes på disk og brukes som oppstart. Da flasher den biosen din.

Du kan og prøve resete cmos på hovedkortet (flytte den blå jumperen til pin 1 og 2 og så over til 2 og 3 igjen).

evt bare ta ut batteriet:)

som nevnt isofil ja:)

annbefalt program for brenning av bios osv = ultraiso, må vel også legge inn dos ? aldri vært borti evga 680i. Vet ikke om de har en hurtligløsning:P

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha, evga har en hurtigløsning av flashing av bios.

Vet ikke om det var flash av bios eller jumperbytte som ordnet det, men nå virker det i alle fall :)

Jeg har satt ned volten litt SNIPPSAT, men hva anbefaler du den bør stå på?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

For stock speed sett i bios 1.975v dette gir 2.0v til minnet.

Men som alltid kjør memtest86+ 1.70.

Den brukes ikke bare til og finn feil,du kan også finne korrekt spenning til minnet.

Anbefaler og kjøre memtest en del timer.

Kun 0 feil er ok.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...