kim-roger Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 jeg lurer på om det har mye å si i Grader med og uten pasta??.... jeg kjører uten pasta nå, det ligger stabilt på 35-40C nå.. vil tempen fale mye vist jeg tar på pasta? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kjølepasta gir betydelig bedre kontakt mellom cpu og kjøler så jeg vil påstå og si at det er veldig viktig. Selv om du har ganske gode temperaturer tror jeg de vil synke hvis du tar på kjølepasta (av god kvalitet). Ta en titt på Goopguiden for mer informasjon og hvordan du skal påføre pastaen (du skal bruke veldig lite!) Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 kjølepasta har veldig mye å si om du ikke sliper prosessoren og kjøleren. Selv med god sliping trenger man vel et urtynt lag for å fylle i mikroskopiske porer etc i metallet Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Når du sier "uten", mener du da: a) Uten noen ting b) Slik du fikk kjøleren, dvs. med thermal-pad ("klister"/tape) under? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hvi du bruker kjøler av god kvalitet, med blank og plan bunn og prosessoren også er plan og tålig glatt, så kan man nok klare seg greit uten, men det blir jo ikke helt optimalt da. Så det er nok riktig som heanwi sier, at temperaturen kan synke litt hvis du tar på et tynt lag med pasta. Ikke overdriv da, bare et ganske tynt lag. Endret 19. oktober 2007 av Lefse Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 En kompis tok på en hel tube AS5 på sin CPU. Det rant nedover prosessor, hovedkort og skjermkort Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det burde resultere i et varselskudd i nakken det der Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 En kompis tok på en hel tube AS5 på sin CPU.Det rant nedover prosessor, hovedkort og skjermkort Gainward brukte en hel tube på 8800GTS også... Men ellers ble jeg også nyskjerrig på det samme som Spragleknas, mener du helt uten pasta, eller med orginal pasta kim-roger? Pasta kan ha en god del å si for temperaturen, og jevn varmeoverføring, men generelt vil jeg si at forskjellen mellom feks AS5 og C2D orginal goop har blitt en god del mindre enn hva det var for bare et par år siden (P4) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 pasta har mye å si. jeg lå på 50C med en prosessor, men pga dårlig kontakt fikk jeg ustabilitet siden prosessoren hadde temperaturforskjeller der den ikke hadde kontakt osv. med pasta forsvant alt Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 En kompis tok på en hel tube AS5 på sin CPU.Det rant nedover prosessor, hovedkort og skjermkort Gainward brukte en hel tube på 8800GTS også... Men ellers ble jeg også nyskjerrig på det samme som Spragleknas, mener du helt uten pasta, eller med orginal pasta kim-roger? Pasta kan ha en god del å si for temperaturen, og jevn varmeoverføring, men generelt vil jeg si at forskjellen mellom feks AS5 og C2D orginal goop har blitt en god del mindre enn hva det var for bare et par år siden (P4) har ikke pasta i heletat jeg... vurderer å kjøpe en tube me kvalitet, se om det synker en del.. Lenke til kommentar
janerikl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 javel, du kan synke par grader med paste. Lenke til kommentar
hairball Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 bruk artic silver 5, men vær forsiktig ikke få as5 på noen andre deler en oppa cpuen, hvis kan ting kortslutte. og kun et tynt lag, du skal kunne se igjenom til cpuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå