Gå til innhold

Hjemmelaget Vannavkjøling

Anbefalte innlegg

HALLA jeg har planer om å bygge meg vannavkjøling...... men nå vet jeg ikke hva jeg skal lage selv og hva jeg skal kjøpe.....jeg har sånn sirkus 1300kroner å fyre avgåre på dette projektet...... Så det jeg tror jeg skal kjøpe selv er slanger kjøleblokk til cpu og vannpumpe. men vilke produkter bør jeg køpe..... Jeg tenkte på magnum 462 eller 390 til cpu og

Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe. og pcvslanger. jeg mener at jeg klan skaffe vanntank og en liten radiator selv......Men trenger jeg noe mer en dette......og hvordan setter jeg d i sammen ......jeg tenkte noe slikt

vannet går fra vanntank til kjøleblokk til radiator til vanntank. (pumpa skal ligge i vanntanken.... Og må jeg ha sterkere pumpe hvis jeg skal ha radiatoren liggende et stykke unna pumpa(4m) ??

Svar fort er dere snelle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har et ganske begrenset budsjett, ville jeg ikke gått for den vannpumpa. Den er veldig dyr, og det er egentlig ikke noe stort poeng i å kjøpe den, iom. at andre pumper kan levere samme kapasitet til en mye hyggeligere pris, uten at det er noe grunn til å stole mindre på de. Sjekk priser på pumper på webzoo.net, maxijet er billig. Guider for oppsett av ting finnes det rikelig av på nettet, tester også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...