Gå til innhold

Slettet feil data - Få tilbake filene?

notalive

Anbefalte innlegg

Hei. Mamma og typen skulle flytte filer i forbinnelse med harddiskbytte. Flere vindu oppe samtidig endte med at det ble slettet feil filer, altså, syv årsverk ble slettet.

Kan filene gjennopprettes? Papirkurven er tom. Jeg vet en del firma kan berge data på disker som er ødelagte, men aner ikke om det er mulig for oss.

Videre søkte vi oss frem til PC inspector, der vi klarer å finne filene, klarer ikke å finne en gjennopprettingsknapp.

Finnes det en mulighet til å berge filene?

Skal denne tråden ligge her eller blandt hardware -> lagringsmedier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge partisjonen/harddisken ikke er overskrevet med andre data vil en rekke program kunne hjelpe deg. GetDataBack (kommersielt) er et av mange. Du kan laste ned en prøverversjon som kan si deg om det kan redde datafilene dine. Pørveversjonen redder ingenting men sier hav som er mulig.

For deg har uhellet allerede skjedd. Men for andre. For all del ta backup. En harddisk kan ryke slik at ingen programmer kan redde filene.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Mamma lekte litt videre med PC inspector og det ser ut til at vi klarte å finne tilbake filene som ble borte. Programmet virke litt rotete, men filene er berget, så nå er humøret på topp. Ser ut til at det blir hjemmelaget pizza i kveld. :D

Edit:

Du sier det er mulig å berge data så lenge det ikke er overskrevet. Jeg vil tro jeg ikke kan vite om jeg overskriver det på? Eller blir det overskrevet etter hvert som man laster ned/installerer noe?

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...