Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende ut signaler med nettverkskort

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg kan bruke PC-en min som en slags trådløs router. Jeg skal få internett på en mobilenhet som bruker WiFi og har ikke trådløst nettverk hjemme.

Hvordan skal jeg gjøre det slik at jeg får internett fra en TCP/IP ingang, og samtidig overføre dette ut ifra PC-en min via et vanlig trådløst nettverkskort?

Inet > TCP/IP > PC > Wireless card > Mobil Wi-Fi Enhet

Trenger et rask svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja går fint det adhoc hetter det. du må sette det manuelt på PC-en din, så velg "internet sharing "på lan korte ditt så når du søker med mobilen vil den normalt finne den

Jeg har nå fått kobla meg opp med den mobileenheten på wireless kortet, men jeg får ikke internett fra wireless kortet på en måte. Jeg har bare kontakt med det.

Lenke til kommentar

da har du ikke delt lan tilkoblingen din, høyre klikk på netverks korte, velg "internet sharing" eller så kan du bruke "brigthe".

forsjellen er:

brigth bare vidre sender ting fra lan til wlan og wlan til lan.

internet sharing kjører en nat på PC-en din så PC-en din router alt sammen, vil si alle som er på wlan vil se ut som kommer fra din pc.

Lenke til kommentar
da har du ikke delt lan tilkoblingen din, høyre klikk på netverks korte, velg "internet sharing" eller så kan du bruke "brigthe".

forsjellen er:

internet sharing kjører en nat på PC-en din så PC-en din router alt sammen, vil si alle som er på wlan vil se ut som kommer fra din pc.

Jess, fant ut av det. Men hvorfor får jeg kjempe lav fart på alt i forhold til når jeg er koblet til en router. Jeg får 10KB/s max når jeg bruker denne måten.

Lenke til kommentar

forsjellen er:

Jess, fant ut av det. Men hvorfor får jeg kjempe lav fart på alt i forhold til når jeg er koblet til en router. Jeg får 10KB/s max når jeg bruker denne måten.

det er derfor det kalles adhoc... det er utrolig treigt og anbefales ikkje... eg bruker det i nødstilfelle.

ved for eksempel lesing av epost, eller når internetten går til hel*****

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...