Bruker-93156 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Med FV-lock gjøres selve TTL lysmålingen i det du trykker inn FV-lock-knappen - da kommer hele serien med preflashes, som er det som får folk til å blunke. Med FV-lock aktivert blir så denne verdien lagret. Når du trykker inn utløseren vil ganske riktig SB-800'en blinke (på minimum kraft), men da bare med ett kort blink. Da vil ikke modellen blunke, siden det bare er ett blink. Som du utvilsomt vet Olsen, så er det SB-800'en som er commanderen, ikke D50'en, så en SB-800 oppfører seg likt på en D50 og en D200. Uten FV-lock (D70 som commander, EF-500 som slave): Med FV-lock: Du har ikke brukt SB-800 som commander. Du har brukt D70. D70 kan det, D50 kan det ikke, men.... ...jeg fikk det ikke til i alle fall. Prøvde alle de LF/EL/AL knappene. Kanskje jeg trykte feil et sted. Tar du det trinn for trinn? (Trenger ikke å fortelle hvordan jeg kobler den som slave og master, det kan jeg ) Hos meg er det nok til at de blunker. Endret 23. oktober 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Bildene er mer enn halvannet år gamle - jeg gadd ikke å ta nye til ære for denne diskusjonen, men jeg har testet det med SB-800'en også (litt merkelig om SB-800 skulle være kjipere enn D70...). Det du må gjøre er å sørge for at AE-L/AF-L-knappen er konfigurert til riktig funksjon. I følge gjennomgangen på DPReview er det menyvalg nr. 14 i CSM-menyen: http://www.dpreview.com/reviews/NikonD50/page10.asp Sett dette valget til FV-lock, så skal det fungere slik jeg beskrev for en posting eller to siden. EDIT: Og bare så det er helt klart - også den interne blitsen i D70 blinker én gang når du trykker inn utløseren - nøyaktig slik SB-800 gjør - med denne fremgangsmåten. Det må den for å utløse slaven. Endret 23. oktober 2007 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå