Terander Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har nå fått lagt inn alle CD platene mine på hardisken slik at jeg får full utnyttelse av winamps mediabibliotek. En etterlengtet frihet som har forandret hverdagen når det kommer til å lytte til musikk. Har nå lyst til å gjøre det samme med filmsamlingen min, på 200+ filmer. Har prøvd meg litt frem med forskjellige rippe programmer og ser allerede at det er flere av de siste filmene jeg ikke klarer å rippe. Programmene jeg har benyttet er #1 dvd ripper, Clad DVD, DVD Shrink, DVD Decrypter, Clone DVD2, Super DVD og Magic DVD Ripper. Det er det sistnevnte som tar flest av de nye platene. Men er det noen andre programmer som klarer alle? Problem 2 er at dette tar stor plass. Jeg krever 5.1 lyd i upåklagelig kvalitet og en bildekvalitet hvor man ikke merker kvalitetstapet på en prosjektor. Ser for meg maks 2GB filstørrelse på en film på 1.5 time. Er dette mulig å gjennomføre? Problem 3. For at dette skal ha noe for seg må jeg kunne bruke mediebiblioteket i winamp til å sortere filmene. Dvs et filformat som støttes av winamp sitt mediebibliotek. Hvilket program burde jeg benytte til dette, og hvilken kodec/filtype? Er det mulig å legge inn filinformasjon i videofiler, som virker som ID3 taggen på mp3 filer? Har allerede investert mye penger i gode programmer, så det er ikke noe problem å måtte kjøpe et program eller to til for å få det beste resultatet. Dog på forutsettning at programmene er verd pengene. Håper det er en eller annen guru her som sitter med løsningen jeg trenger... Da det er snakk om så mange filmer er det ikke ønskelig å bruke veldig mange timer pr film... Men er klar over at dette prosjektet vil ta lang tid uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå