Gå til innhold

Trenger et enkelt program til å designe websider.

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke peiling på html eller design av websider i det hele tatt, men vet at det finnes mange gode programmer der ute som kan lage hjemmesider uten at man trenger kunne så veldig mye om dette.

Det gjør meg ingenting om jeg må betale noen kroner for dette, men jeg trenger et program som kan lage proffe sider uten noen form for reklame på sidene.

Litt OT: Hvor mye ca tar et firma for å skreddersy en side man kan styre selv? Tenker da på å legge ut nyheter, bilder osv osv...

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
e107 er et CMS, og er et script og ikke et program! Personlig ville jeg anbefalt Adobe Dreamweaver, men det koster en del. Frontpage er for øvrig et greit alternativ.

NVU / KompoZer er også er godt alternativ

e107 er en webapplikasjon aka. et program for web. Et script er en (relativt) liten kodesnutt som gjør en spesifikk oppgave. En applikasjon er en salig samling av scripts som i større eller mindre grad samarbeider. Ikke for å pirke altså, men... :)

Webprogramvare

Diskusjon rundt bruk, oppsett og eksistens av programvare beregnet på web, slik som CMS-er, forum, blogger osv. Spørsmål etter skript som gjør X skal hit.

Programvare as in Frontpage o.l. goes here, regner jeg med

Ontopic:

Det er ikke mye design man kan gjøre med Frontpage eller Dreamweaver (annet enn å velge hvilken farge som skal være på hva). Photoshop, Fireworks eller lignende er nok vesentlig mer nyttig hvis det er design man skal drive med, men til å sette sammen designet til en webside er Dreamweaver knall enten du er proff eller amatør.

Litt OT: Hvor mye ca tar et firma for å skreddersy en side man kan styre selv? Tenker da på å legge ut nyheter, bilder osv osv...

Varierer veldig. Regn med å betale minst 5000 for en komplett webside med CMS inkl. design. Vertfall hvis du vil ha det litt semiproft :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...