Gå til innhold

Innstalere linux fra usb

Anbefalte innlegg

Jeg har en usb minnepenn på 2gb. Jeg har lyst til å innstalere nyeste ubuntu. Men jeg har ikke noen cd, eller cd-brenner. Men pc-en støtter boot fru usb. Så da lurte jeg på: Kan man innstalere ubuntu fra en minnepenn? Er det bare å ekstracte (noe bra norsk ord?) filene inn på minnepennen?

Dessuten burde jo dette være en bra måte å spare cd-er på, slippe å brenne ut en ny cd for hver gang de oppdaterer en distro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gjør er å installere VirtualBox og prøve ut Ubuntu på en virtuell maskin. Jeg har også dualbooting som jeg ikke gidder å fyre opp så ofte siden det er endel ting jeg ikke har i Ubuntu som gjør at jeg stort sett bruker Vista. Du får ikke noe glede av fancy skrivebordseffekter om du kjører virtuellt, men det meste annet går svært så bra på min laptop.

VirtualBox kan bootes fra en .iso fil så du trenger ikke å brenne en CD.

Lenke til kommentar
Det jeg gjør er å installere VirtualBox og prøve ut Ubuntu på en virtuell maskin. Jeg har også dualbooting som jeg ikke gidder å fyre opp så ofte siden det er endel ting jeg ikke har i Ubuntu som gjør at jeg stort sett bruker Vista. Du får ikke noe glede av fancy skrivebordseffekter om du kjører virtuellt, men det meste annet går svært så bra på min laptop.

VirtualBox kan bootes fra en .iso fil så du trenger ikke å brenne en CD.

Jeg har allerede prøvd ubuntu 7.04, og mange andre distroer. Men jeg vil gjerne bruke de nyeste versjonene hele tiden. Så hver gang en distro kommer med nye versjon så sjekker jeg den ut. Og virtualpc har jeg allerede, jeg har faktisk VMWare liggende. Men på min gamle laptop så gir det ikke noen fantastisk ytelse.

Men det koster så forferdelig mange cd-er, og ofte er jeg uten cd-brenner. Og da er det vanskelig å få prøvd det nyeste.

Jeg skal sjekke linken din blackslash, kommer tilbake med mer info senere.

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...