Gå til innhold

hvordan få mest ut av min les paul? :)

Kaffegriner

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.. kjøpte meg nettopp min første les paul gitar, altå, en Epiphone Goldtop :) utrolig fornøyd med den! Myemyemye grommere lyd en dumme telen' jeg spillte på frem til nå... MEN.. hvordan skal jeg få mest ut av les paulen min? best lyd..? jeg spiller punkrock... skal jeg ha på rythm(bruker jeg kunn til clean tone og ikke fuzz), midt i mellom eller treble .. og hvis jeg har den sticka (som er på alle les pauler) midt i mellom.. (da bruker jeg begge pickupene sant?) hvordan skal jeg stille på tune og volum? (de knottene nede ved bridgen)

Kom med deres erfaringer og tips plz :)

Spiller gjenom en Line6 Spider III 75 amp btw... (noen som har brukt les paul på en slik før? åssen stille på knottene der i henhold til å få bedre lyd til å spille punkrock med? (da snakker jeg om blink 182 lyd, green day osv... )

...hvordan få mest ut av min les paul?(med P90 picks...bytter dem ikke..) :)

Endret av NewFoundGlory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

først bytt pickuper....

volum og Tone på fullt.

bruk bare bakre pickup ved stolen...

jeg bruker så og si bare denne pickupen..

ampen må du nestn teste deg fram...

sett alt på kl 12 også små juster derifra

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

greit nok det, men epiphone pickuper suger max, billig møkk.

men det er kanskje ikke så viktig siden du spiller pønk..

stolen er den som holder strengene, fra festet bakerst, så bruk PU`en som bakerst

den er rytme PU`n

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Lyden sitter i fingrene, ikke i pickupene.

Tipper pickupene på en sånn gitar duger lenge, men det tar tid å bli en brukbar gitarist. Man kan ikke kjøpe seg god lyd.

ja det sitter i fingrene men det er 20% resten er PUèn,kropp,strenger, HW. fingrene kommer til sist..

så det blir feil og si at det bare sitter i fingrene

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

jeg har bare spillt i ca 1 og et halvt år.... men jeg synes jeg er god nok til å bruke gitaren jeg nettopp kjøpte.. kan seff spille, men har ikke bruk for gibson gitarer enda... epiphone pickuper holder for meg :) er bare 16 ....

edit: ja.. spiller punk.. derfor jeg valgte goldtopen med p90... + passe kjempebra med ampen jeg bruker...

Endret av NewFoundGlory
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Først så selger du epiphonen og kjøper en gibson! hehe.. neida. Har hatt min del epiphone gitarer selv. De er helt greie, og man kan få masse fett ut av de. Er du punker tar du selvfølgelig å kjøper en haug klistremerker, setter på reimen med gaffa teip og kjøper deg en rørforsterker fra tidlig 80-!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Først så selger du epiphonen og kjøper en gibson! hehe.. neida. Har hatt min del epiphone gitarer selv. De er helt greie, og man kan få masse fett ut av de. Er du punker tar du selvfølgelig å kjøper en haug klistremerker, setter på reimen med gaffa teip og kjøper deg en rørforsterker fra tidlig 80-!

hehe..

spiller punk.. ser ikke på meg selv som punker..

men hvor får jeg kjøpt sånne klistremerker da!? alltid lurt på det! :)

(band eller statement klistremerker feks...)

Lenke til kommentar
Lyden sitter i fingrene, ikke i pickupene.

Tipper pickupene på en sånn gitar duger lenge, men det tar tid å bli en brukbar gitarist. Man kan ikke kjøpe seg god lyd.

ja det sitter i fingrene men det er 20% resten er PUèn,kropp,strenger, HW. fingrene kommer til sist..

så det blir feil og si at det bare sitter i fingrene

Unnskyld at jeg ler.

Men dette kan ikke stå uimotsagt. Det at man kan kjøpe 80% av gitarlyden man har, er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Hvor i all verden har du den erfaringen fra?

En dyktig gitarist vil låte som en dyktig gitarist, nesten uansett hvor elendig gitaren eventuelle effektbokser, og forsterkeren er. En dyktig musiker vil låte litt bedre med dyrt utstyr, det er jeg med på, men utstyret er faktisk en liten del av det hele.

En nybegynner uten særlig erfaring, med liten forståelse for timing, mangel på teknikk, motorikk erfaring, og generell musikkforståelse vil låte som en nybegynner, uansett om utstyret koster uante summer, og er av dyreste boutique- merke.

Enkelte ting kan bare ikke kjøpes for penger. Det er bare at noen liker å tro det. Og de som produserer dyrt utstyr, bruker mer penger på reklamekampanjer enn på utvikling av nytt utstyr for å få oss til å tro på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...