fjeddiu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 edit. jeg tror jaggu jeg hadde gått for en trekant med Svein og Moskva Marit jeg altså!! istedet for en sutreunge med svart neglakk... Joiner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Emokulturen er bygget på prinsipper som ingen følger lengre. Det er en av grunnene. Også fordi de kaller det å skille seg ut, noe som de heller ikke gjør lengre, da det fins så mange av de. Pluss at de trekker ned tøffe ting som skills i photoshop, diktskriving, sangskriving, maling, ja det meste med kunstneriske trekk, og ødelegger det totalt med sine framstillinger av det. INN I OVNEN sier jeg bare. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Er skills i photoshop emo? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er akkurat det alle skrive nå jeg mener. Det er jo ikke de som selv går svarte klær og sånn som kaller seg emo, de blir jo døpt det av samfunnet. Med en gang noen ser en som har svarte klær eller svart sminke er det med en gang "øøø omg emokidz". emo har liksom blitt ett skjellsord for alle som har sånn svart klesstil eller hva en skal kalle det$. eller viss du drive med photoshop eller skriver dikt så er du også emo som noen skriver Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Den ultimate emo gave! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 såkalte wannabe emoer er noe av det verste jeg vet om, de gjør skam på folk som virkelig trenger hjelp. Er lei av folk som tror de er så kule når de kutter seg selv over bagateller og kler seg i emostil. Er en virkelig så lei av livet slik at en må kutte seg selv, setter en kniven i håndleddet og drar den opp mot albuen, slik at du virkelig flerrer opp pulsåren, den typiske emokuttinga er direkte patetisk synes jeg. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 jeg synes selv ikke at emostilen er kul, og jeg synes kuttingen og sånn er tåpelig. men jeg mener, om du er emo eller ikke så er det alltid sider av personer som en liker og ikke liker. Og det inntrykket jeg får er at dersom en er emo så hater en hele personen og ikke gidder å snakke med dem. Slik er det i alle fall i klassen min Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Folk blir til slutt dritlei av andre som tror de har det så mye verre enn alle andre! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Defo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det tror jeg er fordi det virker som at noen prøver for hardt for å skille seg ut, og da blir det bare tåpelig i mange sine øyne tror jeg.. hva er galt med å være seg selv liksom? er det som er greia tror jeg.. at man liker ekte mennesker og personligheter, ikke wannabe'er.. Emoer er seg selv. Det er det som er hele poenget. Nettopp å vise at den verden vi lever i ikke er kun happyness, fest og fyll hvor alle som er annerledes strever for å leve livet slik det skal leves (stereotypisk). Noen av disse som prøver, mislykkes i å opprettholde dette presset ender opp med psykiske problemer. Da kan det gå to veier, selvmord, eller at en får forståelse for hvordan mennesker og livet rundt en fungerer. Med dette følger akksept av seg selv, og en tør å vise at man faktisk er annerledes, gjerne ved å "bli" emo, eller rett og slett ved kle seg, høre på musikk, og oppføre seg til en viss grad slik man selv trives. jeg kan virkelig ikke fordra alle disse fordommene folk har mot "emoer". Det vriker som om alle har innstillingen om at alle som er inne i emokulturen sitter og synes synd på seg selv fordi de ikke får nok ukepenger, og kutter seg selv for det. Hvor er disse menneskene? Jeg har aldri sett de... Ikke jeg heller. Folk blir til slutt dritlei av andre som tror de har det så mye verre enn alle andre! Det er vi andre som opprettholder det ved å hele tiden strebe etter å fronte en illusjon om at alt er okey. jeg synes selv ikke at emostilen er kul, og jeg synes kuttingen og sånn er tåpelig. men jeg mener, om du er emo eller ikke så er det alltid sider av personer som en liker og ikke liker. Og det inntrykket jeg får er at dersom en er emo så hater en hele personen og ikke gidder å snakke med dem. Slik er det i alle fall i klassen min Har du noen gang truffet en som kutter seg av oppmerksomhet? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) sorry mann, men når jeg ser en gjeng med gutter og jenter som går likt kledd, hører på akkurat samme musikk og har kutta inn hjerter og navn og tegn på armen, så lyser ikke det "jeg er bare meg selv" vettu.. da lyser det heller "jeg synes det så tøft ut å skille seg ut på gata, så jeg blei med".. er ikke noe annerledes å være emo lenger, det er blitt brukt opp, og finnes fortsatt noen som prøver å slite det ut.. og da ser det bare tåpelig ut. retten og sletten.. I mine øyne så blir det bare falskt om man skal være en gjeng som alle ser like ut. edit: fronte en illusjon? hva mener du? bare for at man går i "normale" klær og gutta ikke sminker seg og har piercinger i hele trynet på de rareste steder.. og det finnes faktisk folk som har det bra, jeg er en av de.. bare kutt ut og fokuser på det negative hele jævla tida, og vær glad for at en lever og puster. Alle har da problemer! er bare ikke alle som skriker høyt om det til alle.. Endret 20. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Defo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) såkalte wannabe emoer er noe av det verste jeg vet om, de gjør skam på folk som virkelig trenger hjelp.Er lei av folk som tror de er så kule når de kutter seg selv over bagateller og kler seg i emostil. Er en virkelig så lei av livet slik at en må kutte seg selv, setter en kniven i håndleddet og drar den opp mot albuen, slik at du virkelig flerrer opp pulsåren, den typiske emokuttinga er direkte patetisk synes jeg. Hadde emo wannabes vært reelt så hadde jeg ikke likt dem jeg heller. Folk med real issues som kutter seg, gjør det ikke for å ta livet sitt. Les og hør litt mer om det du. Endret 20. oktober 2007 av defo Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Synes egentlig at all generalisering av "grupper" er teit. Blir det samme som at alle som hører på metal er satanister og brenner opp stavkirker. Blir jo helt feil. Skjønner egentlig heller ikke hvorfor folk bryr seg så mye om emoer. Om noen velger å bruke lørdagskvelden på å skrive tåpelige dikt og legge ut bilder av seg selv på myspace er vel dies sak. Synes ikke emo-stilen er så veldig kul, men det er mange "streite" folk som kler seg mye verre. Endret 20. oktober 2007 av NisseGutteN Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 ] jeg synes selv ikke at emostilen er kul, og jeg synes kuttingen og sånn er tåpelig. men jeg mener, om du er emo eller ikke så er det alltid sider av personer som en liker og ikke liker. Og det inntrykket jeg får er at dersom en er emo så hater en hele personen og ikke gidder å snakke med dem. Slik er det i alle fall i klassen min Har du noen gang truffet en som kutter seg av oppmerksomhet? Jeg vet ikke jeg om de gjør det for å få oppmeksomhet men har møtt mange som kutter seg og som ikke akkurat prøver å skjule det. Jeg kan ikke si jeg er sånn fan av å kutte seg, men de som gjør det sier det er en sykdom som de må gjøre. Men bortsett fra at jeg ikke liker den kuttingen og sånn, så synes jeg sammen person er utrolig snill og grei og morsom osv. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hva tenner jentene mest på, emo's eller geeks? Emo geeks! Carl Lenke til kommentar
Defo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Emoer er seg selv. Det er det som er hele poenget. Nettopp å vise at den verden vi lever i ikke er kun happyness, fest og fyll hvor alle som er annerledes strever for å leve livet slik det skal leves (stereotypisk). Noen av disse som prøver, mislykkes i å opprettholde dette presset ender opp med psykiske problemer. Da kan det gå to veier, selvmord, eller at en får forståelse for hvordan mennesker og livet rundt en fungerer. Med dette følger akksept av seg selv, og en tør å vise at man faktisk er annerledes, gjerne ved å "bli" emo, eller rett og slett ved kle seg, høre på musikk, og oppføre seg til en viss grad slik man selv trives. sorry mann, men når jeg ser en gjeng med gutter og jenter som går likt kledd, hører på akkurat samme musikk og har kutta inn hjerter og navn og tegn på armen, så lyser ikke det "jeg er bare meg selv" vettu.. da lyser det heller "jeg synes det så tøft ut å skille seg ut på gata, så jeg blei med".. er ikke noe annerledes å være emo lenger, det er blitt brukt opp, og finnes fortsatt noen som prøver å slite det ut.. og da ser det bare tåpelig ut. retten og sletten.. I mine øyne så blir det bare falskt om man skal være en gjeng som alle ser like ut. Det har alltid vært og vil alltid være grupper med mennesker. Det er da bare positivt at folk finner likesinnede? Hvorfor er det ikke et sammfunnshets mot sosser f.eks? De skiller seg heller ikke ut lenger, men er etter min erfaring ganske trangsynte mennesker med et ego på størrelse med universet. Alle de mennesker jeg har truffet som er tilnærmet emo er hyggelige mennesker. Rart? Nei. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) De selvskaderne som har min sympati, er de som kutter seg øverst på beina der ingen andre ser.. selvom de ikke har min forståelse på at å skade seg gjør ting bedre.. noen hevder at man glemmer den psykiske smerten ved å kjenne fysisk smerte, noen liker å se blodet for å føle seg levende, andre gjør det kun for å vise frem.. edit: sosseklumper bli jo også "hengt" ut.. men emo'er er de eneste jeg vet om som har gjort depresjon om til en livsstil, og det er høyst uattraktivt i mine øyne.. og tydeligvis i flere sine.. Endret 20. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Defo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg vet ikke jeg om de gjør det for å få oppmeksomhet men har møtt mange som kutter seg og som ikke akkurat prøver å skjule det. Jeg kan ikke si jeg er sånn fan av å kutte seg, men de som gjør det sier det er en sykdom som de må gjøre. Men bortsett fra at jeg ikke liker den kuttingen og sånn, så synes jeg sammen person er utrolig snill og grei og morsom osv. At de ikke prøver å skjule det skaper nok oppmerksomhet, negativ oppmerksomhet, og det tror jeg ingen ønsker. Bedre å fjerne byrden de har ved å ikke skjule det. Klart det skjokkerer, men det er jo et klart tegn på hvor langt unna folk er fra realismen, og hvor trangsynt sammfunnet er i dag. edit: sosseklumper bli jo også "hengt" ut.. men emo'er er de eneste jeg vet om som har gjort depresjon om til en livsstil, og det er høyst uattraktivt i mine øyne.. og tydeligvis i flere sine.. At du finner det uattraktivt er helt normalt og greit. Alle har preferanser. Meg selv f.eks finner det meget lite attraktivt med jenter som ikke er selvstendige og det eneste som går gjennom hodet deres er fest og fyll. Jeg mobber dem ikke for det. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 At du finner det uattraktivt er helt normalt og greit. Alle har preferanser. Jeg mobber ikke, jeg bare ytrer min mening på en mobbete måte.. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg mobber ikke, jeg bare ytrer min mening på en mobbete måte.. I beg to differ. Når du tydeligvis hinter til at du er klar over at det er galt, hvorfor gjør du det? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 I beg to differ. Når du tydeligvis hinter til at du er klar over at det er galt, hvorfor gjør du det? var jo en spøk da vettu.., ja jeg innrømmer gjerne at jeg har fordommer mot emo kulturen dessverre, kanskje jeg kommer over den når jeg nærmer meg 40.. men inntil jeg "ser lyset" så synes jeg emo er tåpelig teit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå