Gå til innhold

HP Pavilion dv9550 VS Acer Aspire 5920G

RevelleR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Acer`n har jo bedre CPU, og skjermkort. Men den har jo "bare" 2GB ram, mens HP`en har 4GB. (2GB holder i massevis egentlig).

Selv ville jeg ha gått for Acer`m, fordi den har bedre skjermkort, bedre CPU, og mindre skjerm.

Er sikkert mer som kan legges til, men mer hvet jeg ikke :p

Sempron.

Lenke til kommentar

Jeg har jo så mye problemer med min stasjonære PC som jeg kjøpte ifjor, en selvbygd en.

Først fikk jeg ikke bilde etter den første oppstarten, da alt var bygd sammen. Så restarta den seg tusen ganger pga feil minne ikke funket (Jeg bestilte OCZ men det ble oppgradert til Corsair, som var mer stabil enn OCZ. Og nå er det enten Hovedkortet eller Strømforsyninga som ikke funker mer. Jeg får i alle fall ikke slått på den dumme stasjonære PC-en min.

I tillegg så har jeg jo en Bærbar PC. Den velkjente Acer 5613 (Med 7600 Go), som ble kåret til sommeren beste PC-tilbud, når det gjaldt bærbare PC-er. Så den bruker jeg som student PC på videregående skolen.

Jeg har veldig lyst å selge min stasjonære, for jeg orker ikke å slite med problemer med den heeeeele tiden.

Hva med å selge min stasjonære (Verdt rundt 18-19 000 kr NY) og erstatte den med en av disse to som jeg nevner ovenfor?

---------------------

Hvilken av disse to er best på stabilitet (Liksom, som "varer" lengst mulig uten at den f.eks må inn på reparasjon)?

Hvilken er mest "Up-to-date"?

Lenke til kommentar

Om du skal ha 15": HP Compaq 8510P

Om du skal ha 17": HP Pavilion dv9687eo eller Toshiba Satellite X200.

Kommer helt an på hva du foretrekker. Av de gir 15" best pris/ytelse, mens den siste 17" har best spillytelse. Den første 17" er mest om du foretrekker 17", eller vil ha HD-DVD, men ikke en stor/tung og dyr bærbar som den siste 17" er. Den første er derimot også ganske svær sammenlignet med 15". Tror du vil bli fornøyd uansett hvilken av de du velger, og de er helt klart bedre kjøp enn de du først tenkte på. =)

edit: Av disse er nok den første av best "generell" kvalitet, mens den siste er klart mest "up-to-date", dette fører derimot til at det blir litt problemer for noen, men selve maskinen svært solid. Nr. 2 er nok midt på treet på begge. Har erfaring med lignende bærbar i 15" utgave, og kvaliteten er grei, og HP er generelt et veldig "trygt" valg, afaik.

edit2: Kan vel svare på noe av det andre også: Å erstatte bærbar med stasjonær funker veldig bra. Så lenge du faktisk kjøper det nødvendige utstyret. Enten en "holder", som f.eks Alto til logitech, eller rett og slett bare bruke ekstern skjerm/mus/tastatur osv. Problemet med det siste er at det suger å måtte putte i kabler hele tiden, så usb-hub eller dockingstasjon er å foretrekke.

Du får såklart ikke den samme ytelsen som en stasjonær, spesielt ikke pris/ytelse.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Det jeg hadde i min Stasjonære da:

* 500 gb hdd

* 2 gb ram

* 7900 gt

---------------

Vil ha mest mulig lagringsplass, minst 250, 160 blir for lite synes jeg.

2-4 gb minne/ram. (Vet ikke hva som blir best, men minst 2 gb da...)

og et skjermkort som støtter DX10, og kan måles med samme ytelse som 7900 gt? (Nvidia 8600 gs eller noe tilsvarende? i alle fall ikke noe crappy shit. :p

Pris: Max 15 000 eller mindre..

Endret av pablo91
Lenke til kommentar

Begge 17" har alt du trenger, og 15" mangler bare 250gb+. Dette kan du derimot lett fikse ved å kjøpe en ekstern harddisk. Disse er for tiden svært billige. En ekstern harddisk er også mye mer praktisk enn man skulle tro.

edit: Om makspris er 15000, størrelse/vekt ikke er noe problem og du vil ha best mulig spillytelse så går du for Toshiba X200.

edit2: Denne kan også vurderes. Har litt bedre ytelse enn den andre 15", og 250gb harddisk. I tillegg medfølger det sekk og "gamingmus" (ser ut som en mx518, som faktisk er veldig bra, selv om jeg personlig foretrekker intelli 3). Noe annet som kan nevnes som pluss er at den kommer med XP Pro, og ikke Vista.

Vista er ikke et alternativ på en spill-pc... Om du er opptatt av ytelse da.  På den annen side er den tyngre, og ser etter min mening litt mer "jalla" ut.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Vi kan si at...

Jeg vil ha god med plass, minst 2 gb ram, passe stor skjerm, god ytelse (En maskin som kan kjøre det meste av grafikkdetaljer uten spesielle problemer med "Orange Box").

Og det viktigste av alt. At systemer er stabilt stort sett hele tiden. At man slipper å levere den inn på reparasjon hele tiden. Det er et "must".

Lenke til kommentar

Ingen kan garantere at du får en pc uten feil. Det eneste du må passe på er å ikke kjøpe "whiteboxer", Zepto, Compal osv. Disse er det svært mye problemer med, og av erfaring er det like sannsynlig at PC-en har en feil, som ikke. I vennegjengen bestilte fem av oss slike, jeg zepto znote 6224w, og de andre comapl ifl90. Min hadde en alvorlig feil, og måtte sendes inn, samme hadde to av compalene. Ser også i trådene på forumet at det er mye feil med disse, og ser ut som Compal er verre enn Zepto.

Har ikke hørt om spesielle problemer med bærbarene jeg har anbefalt, utenom at Toshiba hadde litt driverproblemer en stund, og at Asusen gikk ned ca 50% i cpu ytelse når batteri var under 90%. Alt dette derimot fikset, eller du kan fikse det selv med software, uten problemer.

Lenke til kommentar

Så du stoler mer på hva som popper opp i prisguiden enn hw.nos brukeres ekspertise?

Asus G1S og Toshiba X200 har også alt du trenger, problemet er at disse ikke er skikkelig inne i prisguiden, og all info er ikke korrekt (om du søker etter 8700gt kommer f.eks ikke x200 opp). G1S har alt Aceren har utenom hd-dvd, men mye er ett eller to hakk bedre (den får bl.a nesten dobbelt så høy 3dmark06 score). Om hd-dvd er et krav så hadde du vel ikke satt opp den HPen, så g1s er perfekt. Ellers har vi X200, som er bedre på flere området, og har hd-dvd. Denne stiller derimot i en annen klasse pga størrelse/vekt, men siden HPen er 17" er det vel ikke et problem. Blir helt feil av meg å anbefale en av de du har satt opp. Jeg anbefaler deg STERKT å kjøpe en av de to jeg nevner. Om du føyer 250gb plass som minimum av listen kan du se på HP Compaq 8510p, som er en lettere 15" enn G1S.

I tillegg så har det kommet en ny versjon av HPen, som i tillegg til å ha alt forgjengeren har, har hd dvd-BRENNER og ett hakk bedre cpu (den har i motsetning til hva din kjære prisguide sier også 4gb ram).

Om du av en eller annen grunn ikke stoler på meg, så kan du PMe noen andre og spørre.

Fraråder deg som sagt sterkt å kjøpe noen av dem. Om du heller mot HPen, så se heller på dv9687. Sier ikke at du MÅ kjøpe X200 eller G1S, dv9687 er også et bra kjøp om det ikke er en spillmaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...