akaapekatten Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 noen som vet hvordan man får lån der? er det bare å sende søknad? skal ha førstehjemslån ca 1 mill. what to do? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Nå har jeg sjekka husbanken.no, tror ikke det er plassen for førstehjemslån til brukt bolig. Snakk med banken din. Hvorfor skal du forresten ha lån der da? Endret 19. oktober 2007 av gorber Lenke til kommentar
akaapekatten Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Nå har jeg sjekka husbanken.no, tror ikke det er plassen for førstehjemslån til brukt bolig. Snakk med banken din. Hvorfor skal du forresten ha lån der da? eh er det ikke lavest rente der? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 En enkel titt på husbakens hjemmeside viser at: Privatpersoner kan få grunnlån til nye boliger, utbedring av boliger og tilpasning av boliger for personer med nedsatt funksjonsevne. Her finner du svar på spørsmål som du kanskje har i forbindelse med en lånesøknad. Hvor mye kan jeg låne? Hva må til for å få grunnlån? Hvor stort lån kan jeg få? Husbanken kan gi grunnlån på 80 % til nye boliger som ivaretar kriterier for universell utforming og miljø (se nedenfor). Ved utbedring kan grunnlånet utgjøre inntil 100 % av utbedringskostnadene som Husbanken godkjenner. Som toppfinansiering kan startlån fra kommunen være løsningen for de som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet. Startlån er også aktuell for kjøp av brukte boliger. Det er opp til den enkelte kommunen å vurdere om du får startlån og hvor stort lånet blir. Du kan lese mer på husbankens hjemmeside (www.husbanken.no) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Som sagt, og som PerB påpeker, du får ikke lån til brukt bolig i husbanken. Du kan benytte de til toppfinansieringen, gjennom startlånordningen i kommunen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå