Gå til innhold

Sony Ericsson eller Nokia?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Sitter nå her med to mobiler etter at Sony Ericsson mobilen kom tilbake ifra service. Jeg ser ingen vits å ha to, så jeg skal selge den ene. Men hvem av de skal jeg beholde, og hvorfor?

Ene mobilen er en Nokia N80, og den andre er en Sony Ericsson K800i

Mitt største mobilbruk er nok på SMS, men jeg ringer jo å. Spille, er på WAP eller andre ting bruker jeg ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Nokia N80 da den andre måtte på service, og jeg må si at jeg er fornøyd. Liker spes den Nokia PC suite. Kan sende meld ifra PC, via bluetooth til mobilen og den sender den videre.

Eneste jeg misliker med Nokiaen er at den henger seg opp noen ganger. Skjermbilde henger ikke helt med. Kanskje det vil hjelpe med en liten update.

Lenke til kommentar
Sitter nå her med to mobiler etter at Sony Ericsson mobilen kom tilbake ifra service. Jeg ser ingen vits å ha to, så jeg skal selge den ene. Men hvem av de skal jeg beholde, og hvorfor?

Ene mobilen er en Nokia N80, og den andre er en Sony Ericsson K800i

Mitt største mobilbruk er nok på SMS, men jeg ringer jo å. Spille, er på WAP eller andre ting bruker jeg ikke

Sony Ericsson er etter mine erfaringer best på meldinger. Den er greiere å betjene, og den husker de siste du sendte/mottok meldinger fra. Dessuten er ordboken mer intelligent enn hos Nokia.

N80 har Symbian Series 60 OS, men det betyr at du må kjøpe mer eller mindre vellykkede programmer for vekkerklokke med repetisjon av dager, samt nedtellingstidtaker og stoppeklokke. Du må også kjøpe diktafonprogram, dersom du vil ha muligheter for innspiller over ett minutt. Alt dette er en selvfølge på SE, samt Nokiatelefoner med Series 40 OS.

Dersom du legger vekt å varslinger, er Nokia bedre enn SE. Nokia varsler høyere, og bedre. Kalenderen er normalt også bedre hos Nokia.

Valget får du selv ta, etter at du har vurdert hva som betyr mest for deg av telefonenes egenskaper. Det blir sikkert ikke lett å bestemme seg :)

Lenke til kommentar

Tok litt tid til å bli vant med tastene på Nokiaen, men nå sitter den inne og klarer å skrive meldinger. Blir værre å gå tilbake til SE nå, siden de bruker annet system på meldingene og mellomrom tasten er forskjellig

Og lyden synes jeg er bedre på Nokiaen enn på SE. Høyere varsling, som er positivt siden arbeidsforholdene mine krever det, om jeg skal høre mobilen ringe

Tror det blir Nokiaen jeg beholder, også selger jeg bare SE eller legger den som backup

Lenke til kommentar
Tok litt tid til å bli vant med tastene på Nokiaen, men nå sitter den inne og klarer å skrive meldinger. Blir værre å gå tilbake til SE nå, siden de bruker annet system på meldingene og mellomrom tasten er forskjellig

Og lyden synes jeg er bedre på Nokiaen enn på SE. Høyere varsling, som er positivt siden arbeidsforholdene mine krever det, om jeg skal høre mobilen ringe

Tror det blir Nokiaen jeg beholder, også selger jeg bare SE eller legger den som backup

Jeg har egentlig samme problemstillingen som deg; en Nokia 6110 Navigator og en SE W610i. 610'en er flott på størrelse, meldinger, telefoni og musikk. Men den har ikke kraftig nok høyttaler og vibrasjon, og er ikke god nok varsling av avtaler. Jeg jobber også et sted der arbeidsforholdene krever mer enn W610 er god for, så derfor bruker jeg 6100. Dessuten har den innebygget GPS.

W610'en er en flott telefon, men jeg får bruke den til musikk, eller kvitte meg med den.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil å spørre i forumet hvilken mobiltelefon du skal velge å bruke. Når det gjelder hvilken mobil en skal bruke så kommer det største utfallet hvilken telefon akkurat du liker. Det spiller ingen rolle om du blir sittende igjen med den "beste" telefonen hvis du liker best den andre telefonen.

Den telefonen som passer best til deg er nok den telefonen du liker best, uavhengig av hvilke funksjoner de forskjellige telefonene har.

Lenke til kommentar
Er du glad i WAP har N80 WLAN og det er et avgjørende argument i seg selv. Får jo Putty på S60 jo :D

Batterikapasiteten i N80 er ikke noe å hoppe i taket over, og dersom man bruker wlan, får det "bein å gå på".

Men som du sier, dersom wlan er avgjørende, er valget N80. Jeg bruker en del wap, og min neste telefon skal ha wlan. Sony Ericsson er overhodet ikke med der. Kun få modeller (P-modeller, og de er få) har wlan. Nokia har adskillig mer å velge blant, lant annet N80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...