Gå til innhold

Linux vil ikke installeres på HP bærbar

Juji

Anbefalte innlegg

Heisann linuxboys :p

Sitter her med en HP bærbar og tenkte jeg skulle prøve ut Ubuntu 7.10 siden det er nytt og alt. Lastet ned, brente ut.

Da viser det seg at PC-en min ikke vil installere Ubuntu, kommer ikke fram til partisjonering engang, skal sjekke hvor langt jeg faktisk kommer, har glemt det ut :p

Okei tenker jeg, da prøver vi opensuse da men, da viser det seg at denne linuxen også har samme problemet, rett etter jeg har valgt tidssone og klokkeslett og trykket next, så henger PC-en seg.

Så da er spørsmålet mitt, hva kan være galt her, prøvde å søke meg fram til noe fornuftig på forumet her men, jeg fant ingenting. Har en stasjoner som fikk samme problemet med ubuntu 7.04, men jeg har ikke fått testet 7.10 eller suse siden lcd skjermen bestemte seg for at den ikke ville fungere lengre :(

Har installert windows xp pro, men bør dette ha noe og si for installeringen av linux?

Takker på forhånd for all hjelp

Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der sa du noe, kan jo prøve på treigest mulig. Bruker Verbatim super azo plater.

Sjekker det ut nå, takk for raskt svar.

Åja sitter på en HP DV9043, tror jeg :p

I bootmenyen til Ubuntu-CDen har du et valg for å sjekke at CDen er helt i orden. Første gang jeg prøvde å brenne ut Ubuntu-CDen, feilet denne testen. Så det virker som at det er mye mulig at det er det som er feil... :hmm:

Lenke til kommentar
Kan prøve, sjekka cden på opensuse, var ikke noe galt med den, skal sjekke cden så fort jeg får reboota.

Gudd løkk! Sitter som newbie på Linux Ubuntu selv for øyeblikket, og stresser ræva av meg bare med å få spilt en mp3-fil. :!: Har brukt datamaskiner i nesten to tiår nå, men føler meg som en total fjoms igjen. :D

Lenke til kommentar

Okei, nettopp prøvd igjen, brant ut cden med laveste speed mulig, kjørte test, ingen feil.

Etter installen kjører gjennom diverse checks, nettverk osv, så stopper det igjen, der med klokka, hva kan det være for noe? Klokka som var problemet i opensuse også..

Har så lyst å prøve linux skikkelig, sist gang var det mandrake 10.2 eller noe som jeg prøvde :p

Takk for forslaga så langt folkens

Alex

Lenke til kommentar

Har prøvd begge desktop versjonene, kan gi de andre et forsøk også, vil så gjerne ha det til å fungere.

Har du også turion forresten?

Er det noen svære forskjeller på alternative og desktop?

Endret av evilowns
Lenke til kommentar

Slenger meg på den siste anbefalingen: Bruk alternate CD-install. Og bruk 32-bitsversjonen.

Trodde aldri dette skulle ha skjedd meg! Men jeg fikk faktisk CD-feil jeg også. Gikk bra på stasjonær maskin, men laptop-en nektet. Løsningen var enkel: ny brenning av iso-CD og alt gikk greit. Pussig, dette var faktisk Verbatime som jeg har meget god erfaring med. Brente begge på lavest mulig hastighet (X8).

Lenke til kommentar
CD/DVD er et meget upålitelig medium, ganske utrolig at industrien ville hindre oss i å sikkerhetskopiere mediet. Virker på meg som om spillerne også på et eller annet tidspunkt begynner å slite.

Ja, tipper at suksessen med CD-ene er at de nettopp blir ødelagt temmelig fort. Vel, de holder sikkert lenge for dem som bruker hvite hansker, ikke holder fester eller røyker, men for folk flest tror jeg mange CD-plater har gått «heden».

Hadde likt å sett et data-medie som lignet litt på mini-diskene til Sony. Altså innkapslet. Men da hadde vel holdbarheten blitt for bra og gjen-kjøp blitt en sjeldenhet.

Har også merket at CD/DVD-ROM-ene sliter litt med årene ja. En del skyldes nok belegg/skitt over laser-linsen, men tror ikke hele problemet er så enkelt.

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...