Gå til innhold

Dette kommer når eg prøver å instalere noe

Noiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke installere .exe filer i Ubuntu.

Istedenfor messenger bruker du pidgin. Det er ferdig installert og ligger under internett i menyen.

For å legge til andre programmer bruk legg til/fjern program.

Endret av Gaute65
Lenke til kommentar
Cannot open /home/morten/Desktop/Install_Messenger_nous.exe: No application suitable for automatic installation is available for handling this kind of file

kan noen hjelpe meg?

Ett utmerket alternative til msn i Linux er aMsn. Den finner du under legg til/fjern programmer og i kategorien internett vil jeg tro.

For at du skal kunne bruke .exe filer i Linux så er du nødt til å kjøre f.eks Wine. Men det er ikke en fullgod løsning. Noen programmer fungere ikke, andre kjører med redusert ytelse o.l

Wine er gratis og du finner det helt sikkert under legg til/fjern programmer. Windows programmer er kun ment for å kjøre på Windows, så det beste er å prøve å finne ett Linux alternativ til det programmer du bruker i Windows. Stort sett bare å gjøre ett søk i google f.eks "msn to linux" ville nok gitt deg f.eks amsn, eller spør på dette eller andre linux forum.

Ellers så kan denne tråden også være grei å lese igjennom, slik at du vet hva du kan forvente og ikke av å bruke Linux. En melding til nybegynnere...

Lenke til kommentar

det kan hende at du må åpne noen pakkebrønner...

Kan gjøres ved å gå hit:

System>Administration>Synaptic Package Manager

I Synaptic System>Repositories

Huk av alle som står under downloadable form internet.

Etter det kan di installere det meste du trenger via terminalen, add/remove eller synaptic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...