covah Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hvordan i alle dager er det mulig å gi terningkast 6 til 7650 og terningkast 5 til S55? Etter min mening er ikke 7650 verdt mer enn en 4'er, mens S55 er en klar 6'er. Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Heh... HVEM har prestert noe slikt? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 hvor fant du de testene? edit: oi.. så ikke posten din molna.. hadde liksom ikke oppdatert siden menmen.. s55 og 7650 er jo ganske forskjellige og da.. ikke at jeg vet om DET har noe å si :-? Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det jeg reagerer mest på er at 7650 har fått 6-er, det er jo en gjennomført ubrukelig mobil. Jeg sliter selv med en 7650 på jobb som har blitt enda værre nå med nyeste firmware. 7650 er en lite vellykket kopi av Siemens SL10 Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 jeg sier bare: Nokia.. de prøver og prøver men får de ikke til.. lager de en mobil som slår an blant målgruppene, bygger de videre på den, og legger til små, ubrukelige detaljer, som kalorimåler ( ) etc.. tror de har minst 4-5-6 mobiler som har bortimot samme innhold på markedet nå, bare med forskjellig design.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 En grunn til å trekke ned Siemens S55 er får få farger i diplayet (kunn 256) og litt lite minne. Ericsson T68 har jo mer minne, og den er over 1 år gammel nå.....!! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 jeg synes også at s55 fortjener en sekser...7650 er jo altfor stor! reagerer litt på at testeren av s55 nevner tastene som noe negativt, og trekker opp t720 sine taster...på t720 blir man jo sliten av å skrive tekstmeldinger siden det er så stort mellomrom mellom tastene...spesielt er den "valg-tasten" man må trykke på etter hvert ord altfor langt unna resten av tastene! heia s55! vh krister Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 hvor fant du de testene? amobil.no En av partnerene til Hw.no, som de også deler forum med. Lenke til kommentar
CelT Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 husk nå at testen av 7650 ble gjennomfør når det ikke var noen andre slike telefoner av den klasse tilgjengelig, mens nå er markedet helt annerledes. S55 er en bra telefon men skiller seg egentlig ikke så alt for mye fra mengden, derfor vil jeg tro at den ikke fikk en 6. Om den hadde vært revolusjonerende hadde kanskje saken vært noe annet.. egentlig ganske tåpelig å sammenligne de to testene siden det er såpass mye tisdforskjell mellom de, hadde 7650 blitt testet nå hadde den ikke fått 6 rett og slett pga at det er andre konkurenter tilstede som kan tilby mer. For den saks skyld kan ikke S55 og 7650 sammenlignes siden de er rettet mot forskjellig marked og mennesker med forsjellige krav til sine telefoner. Å si at 7650 er en kopi av SL10 er jo ren idioti og det eneste de to telefonene har felles er at tastene kan gjemmes og vekten. At Molna påstår at telefonen er ubrukelig er også idioti siden dette kommer helt ann på personens egne ønsker og jeg selv er strålende fornøyd med både bruken og nytten av min 7650. Det er en vesentlig forskjell på å si "jeg synes 7650 er ubrukelig" og å si "7650 er ubrukelig" Faktisk er det eneste nyttige som skiller S55 fra T68 som er over ett år gammel er mulighetene for java og polyfoniske ringetoner, som ikke akkurat er revolusjonerende på noen måte lenger, da kan ikke S55 kalles hverken nyvinnende eller revolusjonerende ettersom det allerede er mange andre telefoner som tilbyr det samme i en eldre innpakning. Men telefonen har unektelig stilig design og er liten og lett Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Bilde av SL10 ved siden av 7650 for de som ikke har sett det tidligere: http://www.tnet.com.hk/article/test/231101...es/DSCN7024.JPG 7650 er en mobil med relativt stort display og et omfattende OS for å appelere til lettlurte Nokia-brukere. Hadde Nokia satset på kvalitet hadde de aldri spydd ut noe slikt. Men de VET at folk kjøper slikt nesten samme hvor dårlig det er... ('Bare døde fisker følger strømmen'). Den typiske Nokia-bruker vil stort sett alltid være fornøyd med sin Nokia fordi de ikke vet hvor mye bedre andre merker er. Men, det er vel egentlig en helt annen diskusjon... A-mobil: - sjekk S55-cd'n, der ligger det flere javaspill. - batteri-dekselet på S55 er faktisk genialt. Sammenlign med f.eks T68i, hvis du ødelegger lukkemekanismen på batteridekselet der må du skifte hele mobildekselet, dette koster ca 1000,-. Jeg tar av og setter på S55-dekselet flere ganger daglig og har aldri hatt noen problemer med det. Da er det mer slitsomt å ta av dekslene på 6610 og 7210. - enig med 'krister461', tastene på T720 er tragiske. Helt flate, som på 7650, og relativt tunge å trykke på. Lenke til kommentar
CelT Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 "stort display og omfattende OS for å appelere til lettlurte Nokia-brukere"? Det ser ikke ut til at du ser hva du selv skriver engang hehe Og videre, "bare døde fisker følger strømmen" er et velbrukt begrep, men å velge 7650 kan vel kalles omtrent det motsatte som å følge strømmen ettersom dette ikke akkurat er en telefon som appelerer til den gjennomsnittlige bruker, S55 derimot appelerer til en gjennomsnittsbruker og er dermed mer rettet mot mainstream markedet, hvor de døde fiskene flyter som du kaller det Og hva som er så fantastisk dårlig med 7650 aner jeg ikke for jeg har overhodet ikke opplevd noen problemer med telefonen. Det hender at 3. parts programvare kræsjer men da velger jeg å skylde på utviklerne av denne programvaren som sjeldent tester produktet sitt bra nok før de gir det ut, istedenfor å skylde på produsenten av plattformen. Om du virkelig mener at kvaliteten er så elendig så kanskje du kan legge et argument bak den påstanden slik at påstanden kanskje også blir troverdig for oss som tenker på egenhånd Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hva mener du med 'Det ser ikke ut til at du ser hva du selv skriver engang' ? 'Bare døde fisker følger strømmen' var ikke ment spesielt til 7650, men Nokia generelt. 7650 slår seg av titt og ofte. De jeg bruker har FW 3.19 (tror det var det) og 4.39, som er den nyeste. Overføring av filer via IR går heller ikke alltid like bra. 3.parts programvare har jeg aldri prøvd, bare java-spill, men det er en standard som 7650 burde støtte. 'Memory Heap' problemet med 7650 har jeg vel nevnt her på forumet tidligere (redusert fra 4Mb til 1,4Mb i nyeste FW). Når batteriet er tomt er det 1 forvarsel, deretter slår mobilen seg av (dette gjelder en av dem jeg bruker). Lenke til kommentar
CelT Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Vel, med min påstand om at du ikke ser hva jeg skriver er grunnlaget at din kommentar at stor skjerm og omfattende OS er laget for lettlurte brukere, mens jeg snarere ser den store skjermen og et OS med mange muligheter som en frihet og mulighet som få andre telefoner tilbyr, om jeg da foretrekker å se fordel av disse mulighetene så mener du at jeg er lettlurt ved å mene dette; det er et snodig argument for å si det mildt Ellers: - min har aldri skrudd seg av "titt og ofte", hverken med versjon 3.12 eller 3.16, faktisk har den aldri skrudd seg av ufrivillig i det hele tatt. - IR har aldri vært et problem. - Hva mener du med at java er en standard som 7650 burde støtte? - Memory heap problemet er vel ikke et problem med telefonen som sådan men med siste versjon, men 1.4Mb er fremdeles vesentlig mer enn det S55 har å rutte meg så egentlig ser jeg ikke problemet annet enn at utviklerne må tilpasse programvaren bedre. - Det var en plage for min del av telefonen pep en halv dag i forveien før batteriet gikk, derfor skrudde jeg av lyden. Ellers, jeg sendte en PM tidligere med spørsmål om hvilket forum du så denne kommentaren om redusert heap size men du har ikke svart på den enda? Forøvrig har jeg sett en komentar på et annet forum om dette så problemet er nok reellt ja.. :-? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Faktisk er det eneste nyttige som skiller S55 fra T68 som er over ett år gammel er mulighetene for java og polyfoniske ringetoner, som ikke akkurat er revolusjonerende på noen måte lenger, da kan ikke S55 kalles hverken nyvinnende eller revolusjonerende ettersom det allerede er mange andre telefoner som tilbyr det samme i en eldre innpakning. Er ikke akkuratt enig det. Først skal du vite T68 og T68i kom ikke samtidig, og tilleggsfunsjonene til T68i er langt ifra 1 år gamle. Skjermen til S55 er bedre, S55 er veldig veldig mye raskere, den har java, polyfoniske ringetoner, den støtter .jpg, .gif og .bmp (T68i støtter IKKE .bmp), den kan ta imot filformater den ikke støtter (det nekter T68i) og det er bra fordi javaprogrammer gjør at man kan få støtte for filer en ikke telefonen egentlig ikke støtter, men dette nytter ikke det på T68i. Det er også diverse andre ting, men jeg orker ikke å ramse opp alt, men må nevne at kameraet er betydelig bedre og MED blitz. Kjøp deg S55 du, og du vil skjønne at det er en kongetelefon. Er totalt uenig at tastene er dårlige. Disse er kjempegode å bruke. Ja, det er litt uvant at man faktisk slipper å trykke på grønn og rød knapp (ringe knapp og "legg på, tilbake knapp") for å bruke dem, det holder faktisk å la tommeltotten gli over (meget praktisk). Anmelderen mente at SL45 har bedre taster, men jeg har både SL45i, SL45 og S55, og S55 har absolutt best knapper. Jeg har ikke prøvd 7650, så jeg kan ikke uttale meg om den, men av det jeg har hørt er det ikke mye possitivt. Stå på Molna, ikke la folk bli Nokiafisert. (jeg er som du kanskje gjetter "Det er meg" fra CS) Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Joda CelT, jeg har svart deg Det er forresten nevnt på midlet.org-forumet. Hadde Nokia satset mer på kvalitet når de lagde 7650 kunne det faktisk bli en bra mobil. Større batterikapasitet kanskje (ikke så viktig egentlig, man kan jo lade om natta uansett), mer solid bygd, litt mindre format hadde ikke gjort noe og ikke minst; den burde hatt mye mer minne, enten innebygd eller i form av minnekort. 3650 har i allefall minnekort, men på den synes jeg designerne har gjort en svært så slett jobb (enig i det?). Gler meg til Siemens Symbian-mobil 13.mars, de burde klare å få lagd en skikkelig smartmobil (forhåpentligvis med et normalt tastatur....) Lenke til kommentar
T-man Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 jeg har hatt 7650! den skrydde seg av VELDIG ofte. oxo sprakk tastaturet! først var d en liten sprekk så ble dn større og større. fikk d ikke på garant fordi nokia sa d var brukerfeil! nå sparer jeg til s55 eller t68i, trur d blir s55 den ser så mye mye bedre ut!! Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 ..trur d blir s55 den ser så mye mye bedre ut!! that's the spirit Lenke til kommentar
cnil Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 hadde s55 hatt 4096 farger i displayet hadde jeg kjøpt den... jeg mener knappene er kjempe gode og forstår ikke kritikken for dem. så har jeg sikkert ikke di kraftigste fingrene i verden (men det er ikke langt i fra ) Lenke til kommentar
CelT Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Designet på 3650 er flaut dårlig, det skal jeg innrømme 7650 er på ingen måte pen den heller men så var det ikke derfor jeg kjøpte den heller Ellers, så klart S55 er bedre på en rekke området enn T68i, men forskjellene er nå allikevel små tatt i betrakning tiden siden T68 sin lansering (som jo har samme hardware som T68i). Hadde de inkludert mer minne og ørlite større skjerm med mye klarere farger som er T68's problem i dagens marked, hadde jeg faktisk blitt mer imponert. En litt større skjerm hadde økt nyttegraden av brukergrensesnittet betraktelig med plass til mer informasjon, og en så blass og fargeløs skjerm senker vel nyttegraden av kameraet betraktelig etter min mening? S55 er en virkelig stilig telefon av bra kvalitet, men så lenge den hverken er nyvinnende, annerledes eller unik på noen måte så fortjener den heller ingen terning 6. Etter min mening er det ikke noe mer enn en standard telefon av bra kvalitet i dagens marked.. da kan det bli mer spennende med SL55 som virker mer lovende Lenke til kommentar
Stylemaster Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ganske imponert at man rpøver å sammenligne 7650 og S55. Det er jo skikkelig skryt av S56. 7650 er jo en helt annen type telefoner. Smartphone er det vel pressen har kallt dette. Tar en S55 istedenfor såpa som Nokia har laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå