denix89 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har en ekstern harddisk på 300 GB som jeg bruker til backup. Jeg har brukt 160 GB. Når jeg skal kopiere noe fra PC-en min, over til harddisken får jeg en feilmelding "ikke nok diskplass" Hvordan kan jeg få fikset dette? Takker for all svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Standardproblem, slike spørsmål kommer nesten hver dag. Saken er at eksterne disker er formatert i FAT32, som ikke kan ta filer større enn 4 GB. Løsningen er å bytte til NTFS. http://www.aumha.org/win5/a/ntfscvt.php Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 OK! tusen takk for svar. Da har jeg lært noe nytt Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg forstod ikke helt hva jeg skulle gjøre. Er det noen som kan forklare... Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 filsystemet på harddisken din er FAT32, du skal formatere den med NTFS Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det han mener er at filsystemet FAT32 ikke støtter filer større enn 4GB, og at du må konvertere til NTFS. Hvis du skal gjøre det, blir du nødt til å formatere harddisken din, og du gjør det ved å høyreklikke på disken under "Min datamaskin", og velge "Formater..". Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Husk å ta backup av filene du allerede har på disken edit: Kom litt mange linjer Endret 20. oktober 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Når jeg prøver å formatere kommer det en beskjed om at den ikke kan formateres... Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Da kjører du vel et program fra maskinen som leser fra harddisken din? Prøv å koble ut harddisken (evt. slå den av) og koble den til maskinen igjen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har en ekstern harddisk på 300 GB som jeg bruker til backup. Jeg har brukt 160 GB. Når jeg skal kopiere noe fra PC-en min, over til harddisken får jeg en feilmelding "ikke nok diskplass" Hvordan kan jeg få fikset dette? Takker for all svar. Å velge formatering på en backup disk med 160GB data er rett og slett galskap. Om det er Fat32 filesystem så er det command ...convert...som skal brukes. Men til og med det er risikabelt med så my data. I tillegg du vet ikke om leverabdøren har brukt riktig metode under formatering som vil optimalisere convertering til ntfs. Kontrollere godt før du du går videre: er det på grunn av fat32---du har tross alt 160GB allerde i den og om du har mulighet å flytte data før du velger å formatere. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg har flyttet alle filene mine til en annen harddisk, så det skal gå bra... men hva er det jeg skal skrive på cmd? Endret 20. oktober 2007 av denix89 Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg fikk det til nå. Jeg takker for alle svar jeg fikk! Endret 20. oktober 2007 av denix89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå