erikstein Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Vurderer en PB G4 667, skal visst være strøken og har 32mb skjermkort, 512mb ram etc. Hva er verdien på den? Er den rask nok til OSX 10.2? Eller burde jeg vurdere en linux distro istede?? Blir så blind med tanke på hastigheter på Mac De operere jo på så lav Mhz kontra vanlige pc'er...så jeg klarer liksom ikke å sette meg helt inn i det. Noen utspill hadde vært kjekt.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Er heller ikke spesielt bevandret i Mac-verdenen, men har en kamerat med PB 550 mhz og 256 mb/ram. Hvis jeg ikke tar feil, kjører han OSX (vet ikke helt hvilken versjon) uten problemer. Ser flott ut og fungerer. Kunne godt tenkt meg en PB jeg også, men måtte gå for "vanlig" grunnet behov for å kjøre applikkasjoner som enten ikke finnes til Mac eller blir for dyre på den plattformen. Så Zepto fikk seg en kunde... Men når jeg blir en holden mann skal jeg ha en fiiiiin PB i tillegg, maken til lekkert design har jeg ikke sett på bærbart...sporet litt av der, men skitt au... Lenke til kommentar
macrules Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Kona kjører OSX jaguar på imac 233mhz/387 mb ram. Fungerer greit til office/mail/internett. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Prisen for en 15" Powerbook er for øyeblikket ca. 24000, men da er det med 867MHz G4. Med tanke på at den nye 15" powerbook-modellen er på vei, så kommer det til å dukke opp en haug av disse maskinene. I tillegg så må du huske at Apple kun gir et års Apple Care med i prisen på en ny maskin, og at du etter dette må betale selv. Jeg ville ikke vurdert å gi mer enn 15000 for den. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 var noe i den klassen jeg vurderte selv. 14-15000,- Syntes ikke den er verdt en krone mer ihvertfall Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Tja, den modellen der er jo ganske ny, så den er nok lett verdt 15000 kroner. Kanskje et par tusenlapper mer også. Hadde jeg hatt muligheten, ville jeg slått til. Jaguar er ikke noe problem. Den maskinen der har kraft nok i massevis. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg kjøpte den for 15500 Endelig min første mac på vei Gleder meg STORT til å få den Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Grattis. Tipper du blir fornøyd med maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå