Submoose Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Jeg har et Lama V3 som (når jeg flyr) tar kontrollen selv. Det gir bare full gass også roterer den fram og tilbake veldig fort, akkurat som om den mistet signalene eller noe. Noen som vet hva det skyldes? Har fungert bra til nå. Endret 19. oktober 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Tross den store aktiviteten på denne delen av forumet så tror jeg at jeg har en løsning. Kan det være at mottakerantenna er for nærme elektronikken? Det står jo en gul lapp på den om at den må oppbevares utenfor helikopteret. Jeg har den bare stripsa fast på det ene "landingsbeinet". Er det alt for nærme? Takker for alle svar som måtte komme inn. EDIT: LAMAV3_ill.bmp Endret 20. oktober 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Noen som har en link til et bra RC forum? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Noen som har en link til et bra RC forum? Prøv: www.modellflynytt.no At det er antenna som er problemet er tvilsomt,den har mer med rekkevidden å gjøre. Vil tro du har masse forstyrrelser på den frekvensen du flyr på(prøv å fly et annet sted) ellers så kan det nok være elektronikken som har tatt kvelden. Eller har du skrudd litt for mye på trim kanskje?Da blir den ustyrlig inntil du får kompansert for det du har trimmet. Sett all trim i midt posisjon,gass setter du helt ned. Se også på servo-vender bryterene, disse skal stå i normal stilling. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for linken, men problemet er mer at den plutselig går løpsk. Akkurat som om den blir forstyrret av noe. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for linken, men problemet er mer at den plutselig går løpsk. Akkurat som om den blir forstyrret av noe. Har du prøvd å fly lamaen andre plasser også? Om det oppstår når du kommer litt unna modellen og antenne ledningen er tullet sammen inne "cockpiten"kan problemet ligge her. Strekk den ut og tre den innimellom, botimellom osv. Bare pass på så den ikke kommer borti noen bevegelige deler. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har prøvd innendørs og utendørs, men jeg kan ta den med ut i skogen idag for å sjekke om det funker. Skal også ta ledningen lengr vekk fra cockpitten. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Tatt antennen helt ut? Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som har en link til et bra RC forum? www.forum.radiostyrt.no ;D Garantert hjelp (trur jeg ) Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Ojsann, hehe, jeg løste dette problemet. Det var bare at noen kontakter inne ved mixeren som satt dårlig. Glemte denne tråden helt. Takk for linken btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå