HQHP125_JKH Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) FEIL MELDING: windows finner ikke systemsvolum som oppfyller kriteriene for instalasjon hva må jeg gjøre? Har en WD raptor 150g. Endret 19. oktober 2007 av HQHP125_JKH Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvis det er en oppgradering av operativsystem du holder på med, så må du passe på å velge en partisjon som det er nok plass på. Kanskje det er det som stopper opp prosessen. Lenke til kommentar
HQHP125_JKH Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hvis det er en oppgradering av operativsystem du holder på med, så må du passe på å velge en partisjon som det er nok plass på. Kanskje det er det som stopper opp prosessen. nei det er en instalering. Endret 19. oktober 2007 av HQHP125_JKH Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jaja, my bad Tenkte mer på om du går fra XP til Vista eller om det er en installering på helt ny pc. Forskjellen er at går du fra XP til Vista så kan det være at du har valgt en partisjon som det ikke er plass på. Men har du kontroll på at det ikke er tilfelle så vet jeg ikke. Er det installering på helt ny pc så så hadde ikke det vært en problemstilling. Lenke til kommentar
HQHP125_JKH Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jaja, my bad Tenkte mer på om du går fra XP til Vista eller om det er en installering på helt ny pc. Forskjellen er at går du fra XP til Vista så kan det være at du har valgt en partisjon som det ikke er plass på. Men har du kontroll på at det ikke er tilfelle så vet jeg ikke. Er det installering på helt ny pc så så hadde ikke det vært en problemstilling. ok, jo prøve å installere på en helt ny maskin, så hardisken har 150gig ledig så det sku ikke være noe problem der. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har du opprettet en partisjon da? Lenge siden jeg har installert OS på helt ny pc, trodde det skulle gå mer eller mindre automatisk, men ved formatering så oppretter man en partisjon og tilegner X antall GB for partisjonen. Det skal ikke gå an å komme forbi dette punktet under installeringen uten å foreta et valg. Menyene der du gjør dette skal også være veldig greie. Lenke til kommentar
HQHP125_JKH Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Har du opprettet en partisjon da? Lenge siden jeg har installert OS på helt ny pc, trodde det skulle gå mer eller mindre automatisk, men ved formatering så oppretter man en partisjon og tilegner X antall GB for partisjonen. Det skal ikke gå an å komme forbi dette punktet under installeringen uten å foreta et valg. Menyene der du gjør dette skal også være veldig greie. har gjort det, men det nytter ikke. nu kom det opp en annen feilmelding: Maskinvaren på datamaskinen støtter kansje ikke oppstart på denne disken. kontroller at diskens kontroller er aktivert i bios-menyen til datamaskinen. Den er aktivert!!! hm.. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvis det ikke er noe gærnt med selve disken, så kan du forsøke denne siden og se om du finner utav det. FAT32 kanskje? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Høres ut som problemet man får hvis man prøver å installere på en utvidet partisjon. Har du faktisk forsøkt å slette alle partisjoner og opprette en ny fra installasjonsprogrammet? Lenke til kommentar
Keff Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har du brukt disken i raid oppsett tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå