Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows finner ikke systemsvolum(instalere vista)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, my bad :p

Tenkte mer på om du går fra XP til Vista eller om det er en installering på helt ny pc.

Forskjellen er at går du fra XP til Vista så kan det være at du har valgt en partisjon som det ikke er plass på. Men har du kontroll på at det ikke er tilfelle så vet jeg ikke.

Er det installering på helt ny pc så så hadde ikke det vært en problemstilling.

Lenke til kommentar
Jaja, my bad :p

Tenkte mer på om du går fra XP til Vista eller om det er en installering på helt ny pc.

Forskjellen er at går du fra XP til Vista så kan det være at du har valgt en partisjon som det ikke er plass på. Men har du kontroll på at det ikke er tilfelle så vet jeg ikke.

Er det installering på helt ny pc så så hadde ikke det vært en problemstilling.

ok, jo prøve å installere på en helt ny maskin, så hardisken har 150gig ledig så det sku ikke være noe problem der.

Lenke til kommentar

Har du opprettet en partisjon da?

Lenge siden jeg har installert OS på helt ny pc, trodde det skulle gå mer eller mindre automatisk, men ved formatering så oppretter man en partisjon og tilegner X antall GB for partisjonen.

Det skal ikke gå an å komme forbi dette punktet under installeringen uten å foreta et valg.

Menyene der du gjør dette skal også være veldig greie.

Lenke til kommentar
Har du opprettet en partisjon da?

Lenge siden jeg har installert OS på helt ny pc, trodde det skulle gå mer eller mindre automatisk, men ved formatering så oppretter man en partisjon og tilegner X antall GB for partisjonen.

Det skal ikke gå an å komme forbi dette punktet under installeringen uten å foreta et valg.

Menyene der du gjør dette skal også være veldig greie.

har gjort det, men det nytter ikke. nu kom det opp en annen feilmelding:

Maskinvaren på datamaskinen støtter kansje ikke oppstart på denne disken. kontroller at diskens kontroller er aktivert i bios-menyen til datamaskinen.

Den er aktivert!!!

hm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...