andyness Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har nå prøvd en stund og finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre når jeg skal dele filer/mapper. Jeg har to PC-er koblet til routeren med nettverkskabel, og en bærbar PC som går over trådløst. PC1 og PC2 er stasjonære. PC3 er bærbar, og veldig ny. PC2 er brukt før for å dele mapper, men ikke sammen med noen av disse (PC1 eller PC3). Når jeg gikk innpå "Mine nettverkssteder" på PC3, fant jeg faktisk den filen som var delt fra før av på PC2. Verken PC1 eller PC3 har blitt prøvd på nettverk (lokalt) før. På PC1 får jeg ikke opp PC2's delte mapper, mens jeg gjør det på PC3. Uansett hvilket arbeidsnavn jeg skriver (og i guiden står det at navnene må være identiske). Problemet er at jeg ikke får kontakt med PC1 fra de to andre, absolutt. Uansett hvor mange instillinger jeg prøver. Alle PCene er koblet rett til routeren, og ingen av dem er koblet til gjennom en annen PC. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Eventuelt hva mer må dere vite for å vite hva som er problemet? Og til slutt, går det an å se hvilke innstillinger det er på en data uten å måtte endre dem? Mine nettverkssteder ---> nettverksoppgaver ---> Installer et hjemmenettverk eller et lite kontornettverk Går det an? Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har en bærbar som fant delte mapper på både Vista og XP PC-en min, men nå finner den ingen av dem. Xp og Vista PC-en finner hverandre, mens bærbaren er helt fjern for de... Forstår ikke at dette plutselig skulle slutte å virke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå