Thyrfing Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hei, Jeg har nettopp installert clarkconnect på min server pc, og det fungerer veldig bra, men jeg har funnet ut at clarkconnect er litt begrenset, så derfor lurer jeg på om noe er bedre for meg? her er noen punkter jeg gjerne vil ha på min server: -Muligheten for å la all Internett trafikk gå gjennom server pc en, slik at jeg kan gjøre så at Telio ip telefon får den hastigheten den trenger, slik at når jeg laster ned slipper jeg å høre noen foreldre som roper " Daniel det hakker i telefonen" -sann fansy grafiske bilder der jeg kan se Internett trafikk osv:D:D - Enkelt å bruke, jeg er så ny med å bruke linux.(clarkconnect synes jeg var lett å sette opp!) - Mulighet for samba, siden jeg har 420 gb i den servern, men det er ikke så viktig dette. -Hvis det er mulighet for samba så vil jeg gjerne ha torrentfluux med webinterface slik at jeg kan styre alt fra web interface. -alt på servern skal styres via et webpanel, åpne porter, ta telio ip telefon til feks dmz. Håper noen kan hjelpe meg med å rekommandere noe som muligens kan være bedre for meg enn clarkconnect. Jeg synes Clarkconnect er greit, men litt knotete å finne ut hvordan man får telio ip telefonen til å få den speeden den trenger for å kjøre glatt når man etc laster ned, har i alle fall ikke funnet det ut enda. Det gjør ikke noe om jeg ikke får tak på samba og torrentsaken, det er hovedsaklig de andre punktene som er viktig for meg. Takk for alle svar. Håper dere kan gi meg bra svar samt at de er lette å forstå. Daniel. edit: sorry jeg fant ut at jeg har postet på feil ste,d håper en admin kan hjelpe meg å legge denne på riktig plass. Endret 19. oktober 2007 av Thyrfing17 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg regner med denne kategorien passer bedre enn server-kategorien. Bare rapportér om du mener det finnes en ennå bedre kategori å plassere den i. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 takk, tror dette er mer en riktig plass, satt i de tankene der når jeg skrev, og glemte hvor jeg skrev den:D håper noe kan svare meg på dette. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Funksjonaliteten du er ute etter heter quality of service (QoS), og fåes med OpenWrt. Sjekk om routeren støtter linux, så kan du oppgradere firmware til OpenWrt som forklart i server howto'en ovenfor, og legge inn QoS med minimum hastighet til IP telefonen. Dette er mye mer elegant løsning enn å skulle sette opp din egen server som gateway med QoS. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 kanskje jeg skulle nevnt dette i første post, men jeg har dessverre ikke en router som støtter dette, har sjekket opp i det en del ganger, og har funnet ut av at den versjon jeg har ikke funker til dette, derfor jeg vil sette opp gateway/firewall med QoS er fordi jeg ikke har noe annet å bruke PC-en til. og den kan jo ikke bare stå å støve ned i kjellern heller... Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 OK, da kan du prøve webmin med htb modulen. Sjekk ut webmin her: http://ubuntulinuxhowto.blogspot.com/2006/...-be-router.html Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 takk for tipset, håper flere kan komme med tips, så jeg har noe å velge i, men skal absolutt sjekke ut dette. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ta en titt her da vel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813131 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå