Gå til innhold

Hvordan bli bedre til å synge

robiwan

Anbefalte innlegg

I går kveld fikk jeg(nok en gang) høre den forferdlige sannheten - jeg suger når det gjelder synging. Har egentlig aldri plaget meg så mye før, men jeg har akkurat begynt å lære å spille gitar(holdt på i ca. 3 uker). Problemet dukker opp når jeg prøver å synge mens jeg spiller.

Dama sier at det høres ganske dårlig ut, men selv klarer jeg ikke å høre det. Hva kan jeg gjøre for å bli bedre til å synge? Gidder ikke å dra til sangpedagog da jeg er altfor gjerrig, men hvil singstar kunne hjelpe meg, da jeg har problemer med å høre tonefallet på min egen stemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Singstar funker ikke. Man kan synge klokkereint og riktig takt i singstar, og få dårlig score.

Jeg har selv opplevd å bli banket i singstar av en som sang så surt at melka i kjøleskapet blei skjemt.. :D

Sangen har jeg sunget hundrevis av ganger, kan den utenat, og har tjent masse penger på å synge den offentlig uten at noen har klaget på prestasjonen.

Derfor tror jeg det er et dårlig hjelpemiddel for å lære seg å synge reint. Da har jeg mer tro på å ta opp seg selv.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Vel om du ikke hører helt om det er falskt eller ikke, vil jeg anbefale å bruke Antares Auto-tune. En fin liten plugin. Jeg bruker den med Cubase.

Det den gjør er at den endrer pitchen (Tonen) til en god tone ;) Du kan for det første se utslaget, og skru av/på plugin.

Hør først uredigert, så skrur du på auto-tune, og hører hvordan det burde høres.

Auto-tune er faktisk svært brukbart. Ikke alltid den tar vibrato like bra, men kan brukes til de fleste stemmer og instrumenter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han blir jo ikke flinkere vokalist av og bruke autotune.

Selvom den kan korrigere pitchen på stemmen så låter det ikke bra om han ikke kan synge fra før.

Det beste er jo om han øver, det er kun det som hjelper for alt..ØVE ØVE ØVE...

Om han belager seg på auto tune på alt han lager kommer han bare til og fortsette og være en dårlig sanger.

Lenke til kommentar

Hjelper dessverre lite å øve om du ikke selv hører at noe er galt. Det kan han først finne ut om han tar opp seg selv mange ganger og sjekker om han faktisk har gehør i det hele tatt. Har han det ikke er det fortsatt mulig å trene det opp men da er det et langt lerret som skal blekes...

Lenke til kommentar

høres ut som du har et jævla stort problem når du ikke hører det selv.. Jeg husker egetnlig at jeg også trodde jeg var god til å synge, men fikk den harde sannheten en dag av min mor. Etter du er klar over at du suger, må du bare lære å finne ditt stemmeleie. Synger du over en viss tone, blir det dritt... samme gjelder om du synger for lavt. Altså proffe flinke musikere vet hvor høyt og lavt de kan gå, og det tar tid. Finn ut hvilke sanger du kan synge ved å spørre dama di! Om du er tonedøv kan du bli gitarist, og heller droppe synginga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...