VirtualMan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg vil at alle nye dokumenter skal ha en på forhånd bestemt fonttype og stil. Skal jeg lagre en versjon av BOK.XLS i oppstartsfolderen til Excel? Men hvor finner man hvor dette egentlig er? Finner heller ikke ut hvordan jeg endrer normal.dot i Word, sånn at jeg kan få en bestemt oppstarts-stil på hvert nye dokument. Heter det ikke normal.dot lenger i Office 2007? Setter stor pris på tips om noen kan noe om dette!! Takk! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 I engelsk Excel 2007: Klikk Office-knappen -> Excel Options -> Popular for å velge standard font og størrelse. Normal.dot heter nå Normal.dotm og ligger standard (Win XP) her: C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Templates Lenke til kommentar
VirtualMan Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Tusen takk! Du løste Excel-problemet fort!! Men jeg finner faktisk ingen normal.dotm på hele C:. Og Templates mappen eksisterte ikke i det hele tatt C:\Programfiler\Microsoft Office\Templates\1033 var derimot full av .dotx-filer. Men jeg finner ikke ut om noen av disse er standardmalen til Word. Rart det er annerledes hos meg enn hos deg...!! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har du husket å slå på visning av skjulte filer og mapper? Lenke til kommentar
VirtualMan Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Har du husket å slå på visning av skjulte filer og mapper? Ja absolutt Lenke til kommentar
VirtualMan Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Kremt... Du hadde absolutt rett kjeklulf! Normal.dotm ligger jo seff ikke under Templates siden min inst. er norsk! Tenkte jeg ikke på. Den lå under C:\Documents and Settings\<Brukernavn>\Programdata\Microsoft\Maler\ Grunnentil at jeg ikke fant noen .dotm-filer i systemet mitt, var at den luringen XP ikke søker blant skjulte filer og mapper (selv om man har på visning av disse), med mindre man be om det. Tenkte jeg heller ikke på i farten.. Takk for hjelpen!! Owe you one! Endret 19. oktober 2007 av VirtualMan Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ah, godt det løste seg, og takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå