Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg ble blokkert av nettverket fordi jeg puttet inn en annen datamaskin

Anbefalte innlegg

Som topic.. Jeg bor på internat som har et LAN nettverk, med internett. Saken er at nettverket blokkerer deg hvis du setter inn en annen datamaskin enn den første. Det går på datamaskinens IP-adresse tror jeg..

Jeg brukte skolepc'n vi først fikk, men jeg bor her hele tia så jeg fikk opp min egen. Og da jeg plugga den inn (kabel) så ble hele tilkoblingen blokkert.

Den kommer opp en gang i blant og "identifiseres" av Vista, og så forsvinner den igjen med en feilmelding at jeg må sette inn kabelen, som jeg allerede har gjort.

Så jeg lurer på om jeg selv kan gjøre noe i det hele tatt? Eller bare gi opp.. IT ansvarlig er syk så han får ikke gjort noe.. Men kan jeg gjøre noe?

Har Vista Ultimate på stasjonære..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er sperret på MAC nivå. Dersom du har byttet PC. snakk med admin om å resette porten din. Evt så kloner du opp gammel mac. Problem solved :)

Takker for svar, men admin er syk og har vært det i ei uke og kommer til å være det noen dager til.. begynner å bli lei av å sitte på skolenettet(_veldig_ ustabilt+en hel haug med filtre..)

men åssen kloner jeg gamle "MAC"en?

Lenke til kommentar
Har du statisk eller dynamisk IP?

Vi hadde det opplegget med statisk IP der jeg bor, og det var et svare strev når jeg brukte laptop med kabel flere steder.. Sjekk opp det. :)

Vi bruker "hent ipadresse automatisk.."

Bruk en router som kan kopiere mac fra maskinen du setter den opp med, hvilket du da gjør med skolemaskinen, så kan du ha både skole og din egen maskin tilkoblet...

Ja har tenkt tanken, men gidder ikke kjøpe ny router.. Får btw ikke lov til sånt (men who cares) det er nettopp derfor de satt på den sperra.. Så får heller vente og spille mot botene.. :(

Edit* skriveleif..

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...