Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noe galt med skjermkort//hovedkort?

Anbefalte innlegg

Heij, jeg skulle restarte bios(ta ut det lille bateriet på hovedkortet)

når jeg hadde gjort det, startet ikke maskinen, eller... den startet, men det kom ikke opp noe bilde på skjermen.

har prøvd å bytte skjerm osv.. funker ikke..

noen som vet hva det kan være?

Tusen takk:D

Endret av Raedon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått satt i batteriet skikkelig?

Det er uansett ikke nødvendig å fjerne det på nyere maskiner, det er en jumper som gjør saken lettere neste gang.

Se over alt av kabler igjen, du kan ha kommet borti noe, som f.eks de små ledningene til av/på knappen.

Lyser det på hovedkortet?

Lenke til kommentar
prøv å resette bios med jumper. eller bare bruk en skrutrekker og hold mellom de to kontaktene. Kan hende det hjelper. Og som atomic sa, strengt tatt ikke nødvendig å fjerne batteri..

hva er jumper?

ja, det er skikkeli i .. har ikke noe lys på HK

Lenke til kommentar

i nærheten av batteriet på HK er det tre små pinner i metall. på to av dem er det plassert en plast-hette over. dette er en jumper. (i gamle dager bestemte man cpu-hastighet, multiplikator, overklokking og alt med mange sånne pinner rundt på HK)

"clear cmos" tror jeg funksjonen du leter etter heter. finn fram gode gamle manual og les litt, så finner du det sikkert.

Lenke til kommentar
i nærheten av batteriet på HK er det tre små pinner i metall. på to av dem er det plassert en plast-hette over. dette er en jumper. (i gamle dager bestemte man cpu-hastighet, multiplikator, overklokking og alt med mange sånne pinner rundt på HK)

"clear cmos" tror jeg funksjonen du leter etter heter. finn fram gode gamle manual og les litt, så finner du det sikkert.

tusen takk for hjelpen, skal prøve dette nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...