HQHP125_JKH Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 har akorat sotte sammen en kraftigere maskin, når jeg starter den, så starter ikke cpu vifta? slo av med det samme i frykt får overoppheting. kommer vifta til å starte etter boot eller? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 At cpu vifte ikke starter med en gang er ganske uvanelig. Må bare komme med et dumt spørsmål: Den er koblet til? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Helt normalt,tar 5-15 sec før den starter.. Endret 19. oktober 2007 av taz Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) hvor lang tid ga du vifta før du slo av maskinen igjen da? Litt mer info hadde vært fint. (en prosessor skal klare seg en liten stund uten kjøling, ikke at du skal kjøre i flere minutter altså, men kanskje 1-1,5 minutter alt etter type, men er jo sansynligvis en heatsink i tillegg til vifta som hjelper med kjølinga, kan kjøre en del lenger bare med heatsink, men har jo mye med prosessor, belastning osv). edit: formulering Kan jo sjekke tempen på prosessoren, og fyre opp et spill eller noe, og se om vifta starter når du kommer over 40 grader eller noe. Endret 19. oktober 2007 av St. Anders Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 min starter som regel ikke i det hele tatt. cpu-temp ligger på rundt 25-26, akkurat passe for en e6750. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Viften starter ikke umiddelbart på nye kraftige maskiner tydeligvis, men du kan alltids fyre den i gang manuelt med fingern hvis du må se den snurre... er vel automatisk viftekontroll shit som gjør det antar jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå