Gå til innhold

Hjelp til nettside prosjekt!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går nå 3. året på Medier og kommunikasjon og har derfor en liten kunskap i adobe programmene bortsett fra det kan jeg svært lite. jeg har også lest litt om css og html (Jeg forstår det og kan ca kode det)

Men her kommer spørsmålene:

-Jeg vil videre innen programering og også webdesign, jeg har startet å jobbe i dreamweaver cs3 nå noe jeg har tenkt å fortsette med.

-Linker til sider jeg kan finne informasjon? Hvilken rekkefølge jeg burde lære meg ting i?

Jeg lurer også på om det er mulig å sette opp en nettside hvor jeg har 2-3 livecams som filmer i god kvalitet.. lar dette seg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får å vise live-bilder fra et eller flere webkameraer anbefaler jeg et program som heter WebcamXP. Det er ikke gratis, men du kan prøve det i 30 dager før du må betale.

Hvis vi vil videre innen webprogrammering bør du først lære deg HTML og CSS ordentlig, før du begynner med programmeringsspråk som PHP og lignende. HTML Dog er en flott side hvis du vil lære mer. Du kan også søke på Google. Jeg er sikker på at du finner mange interessante sider der.

Lenke til kommentar
Hvilke program trenger jeg for koding?

For HTML og PHP vil jeg virkelig anbefale den nye betaen av Zend Studio Neon som du kan laste ned fra zend.com. Dette programmet er basert på Eclipse, og har svært god støtte for PHP, HTML, CSS, XML og mange flere språk. Jeg vil fraråde deg å bruke en WYSIWYG-editor (hvis du skal bruke DW bør du bruke Code view). Det er kanskje tungt å lære seg HTML uten noen form for WYSIWYG, men fordelene med å lære seg HTML fra scratch er at du lærer deg riktige måter å bruke elementer på, og du lærer deg å organisere koden din riktig. Du får også full kontroll over koden som produseres.

For å utvikle stilark i CSS anbefaler jeg TopStyle, som jeg personlig mener er overlegent de fleste andre programmer i CSS-organisering og rask og enkel utvikling av stilark.

Lenke til kommentar

nå er jeg kanskje vandt til å gjøre det tungvindt men jeg bruker Notepad ++ til alt som har med scripting å gjøre. fordelen med denne notepaden er at den farger koden slik at det er lettere å se hvor i syntaksen det er feil. den har støtte for de mest vanlige scripting-språkene.

Selv bruker jeg sw_ftp men det er egentlig det samme hvilken ftp-klient du bruker. skal du bruke et wysiwyg-program er det som regel innebygget ftp-klient.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...