LillaGubben Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva slags type jobb kan man få gjennom Adecco(evnt andre vikarbyrå) hvis man er student som søker deltidsjobb (ettermiddag og helg)? Jeg er midt i en bachelorgrad innen media (ikke journalist) og har lite jobberfaring fra før; vikar i barnehage og kafemedarbeider. Jeg har registrert meg hos Adecco og skal snakke med de på mandag, og lurer på hva slags jobber jeg kan eventuelt bli tilbudt. Takk for svar Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) De formidler jo, som du sikkert vet, alle typer jobber, men hva med en kvelds/-helgejobb på kafe? Men seriøst; det er en del jobber i hotel og restaurant/kafe som både ekstrahjelper og deltids, så hvis det ligger for deg så skal ikke det være så vanskelig å finne tak i. Så sant du ikke bor milevis unna noe sånt da Det var et enkelt, men vanskelig spørsmål Det kan vel dukke opp alt mulig der, uten at noen kan love deg noe Endret 20. oktober 2007 av cheeba33 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Adecco er fulle av mannskjit. En fryktelig gjeng som resten av vikarbyråene. De er stråmenn for sosial dumping! Glattslikka og sleipe. Må du ha noe med de å gjøre? Tror du vil bli skuffa. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Adecco er fulle av mannskjit. En fryktelig gjeng som resten av vikarbyråene. De er stråmenn for sosial dumping! Glattslikka og sleipe. Må du ha noe med de å gjøre? Tror du vil bli skuffa. Jaha, hva begrunner du dette på? Har jobba gjennom Adecco i halvannet år nå. Det samme har alle de andre jeg jobber med, ingen som har nevnt noe der. Kameraten min som jobber i ngt er også ansatt gjennom Adecco, heller ikke han har sagt noe negativt om de. En annen kamerat har også tatt småjobber gjennom Adecco når han har trengt penger, han har også bare vært fornøyd. Og vi har alle hatt forskjellige rådgivere, så det er ikke personen heller. Jeg skal ikke si at Adecco er et perfekt sted for alle, men for studenter som trenger kveld/helgejobb/sommerjobb/småjobber så virker det helt genialt fra her jeg står. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Vikarbyråer er sikkert bra hvis man er en litt høyrevridd stå-på-type. No offence.. Men de har altså egne leire i Polen der de arrangerer hurtigprøver for snekkere, for å velge ut de som skal til Norge. Det var andre som også hadde leire der før og hvor du kunne oppnå noe med arbeid................. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Adecco er fulle av mannskjit. En fryktelig gjeng som resten av vikarbyråene. De er stråmenn for sosial dumping! Glattslikka og sleipe. Må du ha noe med de å gjøre? Tror du vil bli skuffa. Ganske sterke påstander du kommer med. Har du noe konkret kilde å vise til? Greit nok at de betale folk fra østeuropa dårlig i forhold til norsk standard, men det er de små aktørene som er verst på dette området. For min del hadde jeg aldri vært i den jobben jeg er i nå, uten å ha gått gjennom vikarbyrå. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Adecco er fulle av mannskjit. En fryktelig gjeng som resten av vikarbyråene. De er stråmenn for sosial dumping! Glattslikka og sleipe. Må du ha noe med de å gjøre? Tror du vil bli skuffa. Ganske sterke påstander du kommer med. Har du noe konkret kilde å vise til? Greit nok at de betale folk fra østeuropa dårlig i forhold til norsk standard, men det er de små aktørene som er verst på dette området. For min del hadde jeg aldri vært i den jobben jeg er i nå, uten å ha gått gjennom vikarbyrå. Adecco er blant polakkene kjent for ordna forhold og gode lønninger. Jeg vil gjerne se kilder fra dere begge. Vikarbyråer er sikkert bra hvis man er en litt høyrevridd stå-på-type. closedeyes.gif No offence.. Må man være høyrevridd for å være ansatt i adecco? Jeg har jobbet deltid for dem i 2 år, er godt fornøyd. Fleksible og ordna forhold. Oppdragene jeg har fått har variert, hjelpemann for Kinnarps, kasse i dagligvare- Sommerjobb i bank og nå starter jeg oppdrag på mandag hos Vinmonopolet. Noe sentralbord også, deriblant i en avis. Jobbene har vært utfordrende og givende. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Må man være høyrevridd for å være ansatt i adecco? Jeg har jobbet deltid for dem i 2 år, er godt fornøyd. Fleksible og ordna forhold. Oppdragene jeg har fått har variert, hjelpemann for Kinnarps, kasse i dagligvare- Sommerjobb i bank og nå starter jeg oppdrag på mandag hos Vinmonopolet. Noe sentralbord også, deriblant i en avis. Jobbene har vært utfordrende og givende. Kasse i dagligvare givende? På Vinmonopolet kan du kanskje få slukket det verste på lageret. Hva er lønna? Over 100 kroner timen? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) De aller fleste jobbene har vært givende da, med unntak av Bunnpris. Lønna mi ligger på 115 til 120 i timen. Dette har vært ekstrajobber ved siden av studiene. Jeg klarer ikke helt å se linken din til "sosial dumping" Robocoop. Jeg tror du bare er bitter ffordi du ikke ble ansatt som direktør gjennom adecco. Til trådstarter: Du blir nok plassert i dagligvare til å begynne med, problemet dtt er at du ikke har erfaring, og kan derfor ikke bare "kastes" inn i noe. Endret 28. oktober 2007 av gorber Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Adecco er fulle av mannskjit. En fryktelig gjeng som resten av vikarbyråene. De er stråmenn for sosial dumping! Glattslikka og sleipe. Må du ha noe med de å gjøre? Tror du vil bli skuffa. Ganske sterke påstander du kommer med. Har du noe konkret kilde å vise til? Greit nok at de betale folk fra østeuropa dårlig i forhold til norsk standard, men det er de små aktørene som er verst på dette området. For min del hadde jeg aldri vært i den jobben jeg er i nå, uten å ha gått gjennom vikarbyrå. Adecco er blant polakkene kjent for ordna forhold og gode lønninger. Jeg vil gjerne se kilder fra dere begge. Gode lønninger i forhold til polsk standard, ja. De tjener flere 100 % mer enn hva de gjør i Polen. Gode lønninger i forhold til norsk standard, nei. Dette vet jeg fordi jeg jobber endel opp mot polske selskap som gjør jobber på blandt annet norske verft og byggeplasser og noen av dem har folk innleid via Adecco. Jeg har sett lønnslippene dems. Ordna forhold, det har de. Skal også nevne at jeg har sett personalselskap som har mye dårligere betingelser enn hva Adecco har. Jeg har også vært innom Adecco systemet en stund, og ville ikke vært foruten erfaringen jeg høstet der. For å fjerne enhver tvil, dette er positivt ment. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Noen som vet om det er mulig å få en jobb som omhandler sjåfør gjennom Adecco? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) ja, de har rammeavtale med blant andre Tollpost vet jeg. Men det kommer selvsagt an på hvilke sertifikater du har da. Endret 31. oktober 2007 av gorber Lenke til kommentar
LillaGubben Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jeg fikk jobb for et par uker siden i flisebutikk like ved skolen, deltid. Ganske fornøyd med det siden jeg ikke har noe spesiell erfaring (fått opplæring), jobber minst 60timer i mnd og tjener 120kr/t. Får da lønn gjennom Adecco første 3-4 månedene. Fikk dessuten først tilbud som jobb i sentralbord/resepsjon som jeg takket nei til fordi det var lite tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå