dtr Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei, tokk teorien idag, og besto ikke, dt er nå 3 gangen:( Har noen spsm. her som jeg husker fra prøven: 1) Du kjører, og dt er en lastebil foran deg som skal sette av last. det kommer biler imot. Hva gjør du? 1. jeg plasserer meg godt inntil midten 2. jeg venter til lastebilen har kjørt. 3.jeg kjører over i morgående kjørefelt(det kommer bil derfra) 2)du står på lyskryss og skl svinge til venstre, og det kommer bil imot deg. når skal du gi tegn. 1.andre kan ha nytte av at jeg gir tegn 2.jeg venter til det har blitt grønt lys, da gir jeg tegn 3.jeg venter til det blir rødt lys og stanser, deretter gir jeg tegn 3) dt er tegning av to felt som blir til tre felt. hva brukes dt høyre feltet til? 1.sakte kjøretøy 2.busslomme 3.kjøretøy som har registrert vekt over 3500kg 4) du kjører på en to felts vei som blir til en felt, du kjører på feltet til høyre, og det er en annen bil i venstre felt hva gjør du her? Denne har jeg ikke svar alternativ på. Det kommer mer etterhvert.. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Skal prøve å hjelpe deg med de spørsmålene etterpå om jeg får tid. Til neste gang burde du sitte her og løse oppgaver før du tar teorien: Teoritentamen Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 kan jeg spøre hvor mangen feil du fikk? Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei, tokk teorien idag, og besto ikke, dt er nå 3 gangen:( Har noen spsm. her som jeg husker fra prøven: 1) Du kjører, og dt er en lastebil foran deg som skal sette av last. det kommer biler imot. Hva gjør du? 1. jeg plasserer meg godt inntil midten 2. jeg venter til lastebilen har kjørt. 3.jeg kjører over i morgående kjørefelt(det kommer bil derfra) 2)du står på lyskryss og skl svinge til venstre, og det kommer bil imot deg. når skal du gi tegn. 1.andre kan ha nytte av at jeg gir tegn 2.jeg venter til det har blitt grønt lys, da gir jeg tegn 3.jeg venter til det blir rødt lys og stanser, deretter gir jeg tegn 3) dt er tegning av to felt som blir til tre felt. hva brukes dt høyre feltet til? 1.sakte kjøretøy 2.busslomme 3.kjøretøy som har registrert vekt over 3500kg 4) du kjører på en to felts vei som blir til en felt, du kjører på feltet til høyre, og det er en annen bil i venstre felt hva gjør du her? Denne har jeg ikke svar alternativ på. Det kommer mer etterhvert.. 1) 2 2) Når du kjører inn i feltet 3) 1 4) Bruker fletteregelen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Sier meg ikke helt enig Skruf, 1) - 1 - Dette fordi man skal kunne ha mulighet til å planlegge en forbikjøring, og at du ved plasseringen tydelig viser at du vil forbi. 2) - 3 3) - 1 4) - Jo mindre annet er spesifisert, gjelder vanlig regel for fletting av felt. Endret 19. oktober 2007 av Stikko Lenke til kommentar
dtr Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 kan jeg spøre hvor mangen feil du fikk? første gangen fikk jeg 14 feil, andre gangen fikk jeg 9 feil og nå fikk jeg 10 feil. Lenke til kommentar
dtr Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Her har jeg noen spsm til: 1) hva dekker trafikkforsikringa: 1.skade på andre mennesker 2.skade på egen bil 3.skade på min eiendom( denne tokk jeg og er temlig sikker på at dt var feil) 2) kan man kjøre inn på sånn skilt med foeldre å barn på(blå skilt) 1. dt er forbudt å kjøre inn her 2 jeg kan kjøre inn her med gangfart 3. dn husker jeg ikke Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Sier meg ikke helt enig Skruf, 1) - 1 - Dette fordi man skal kunne ha mulighet til å planlegge en forbikjøring, og at du ved plasseringen tydelig viser at du vil forbi. 2) - 3 3) - 1 4) - Jo mindre annet er spesifisert, gjelder vanlig regel for fletting av felt. enig, men på spørsmål 2 så kunne jo svaralternativ 1 vært brukt eller? Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Her har jeg noen spsm til: 1) hva dekker trafikkforsikringa: 1.skade på andre mennesker 2.skade på egen bil 3.skade på min eiendom( denne tokk jeg og er temlig sikker på at dt var feil) 2) kan man kjøre inn på sånn skilt med foeldre å barn på(blå skilt) 1. dt er forbudt å kjøre inn her 2 jeg kan kjøre inn her med gangfart 3. dn husker jeg ikke 1.) Trafikk\ansvarsforsikringa dekker vel bare skader på andre mennesker. Bare 3 stryk? Jeg brukte 6 forsøk selv, så lesing var bra fant jeg ut Ta og let opp online teoriprøver på nett. De hjelper supermasse! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Trafikkforsikringen dekker alle personskader og skader på andre sin eiendom. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Her har jeg noen spsm til: 1) hva dekker trafikkforsikringa: 1.skade på andre mennesker 2.skade på egen bil 3.skade på min eiendom( denne tokk jeg og er temlig sikker på at dt var feil) 2) kan man kjøre inn på sånn skilt med foeldre å barn på(blå skilt) 1. dt er forbudt å kjøre inn her 2 jeg kan kjøre inn her med gangfart 3. dn husker jeg ikke 1: 1. Dekker skade på andre mennesker og andre mennesker sin eiendom 2: 2. Gatetun. Gangfart skal holdes her. Til han over her som strauk 5 ganger, det er jo sykt! Har du noen form for dysleksi eller noe? Du hadde sikkert spart _jævlig_ mye tid om du bare hadde lest litt bedre Endret 19. oktober 2007 av Sirhaavard Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Sier meg ikke helt enig Skruf, 1) - 1 - Dette fordi man skal kunne ha mulighet til å planlegge en forbikjøring, og at du ved plasseringen tydelig viser at du vil forbi. 2) - 3 3) - 1 4) - Jo mindre annet er spesifisert, gjelder vanlig regel for fletting av felt. enig, men på spørsmål 2 så kunne jo svaralternativ 1 vært brukt eller? Nei, jeg mener ikke det - det heter at du skal gi tegn i god tid slik at det ikke er tvil i hvor du skal, det gir også andre mye bedre tid å planlegge sin kjøring om du gir tegn i god tid. Du kan jo selv tenke deg hvordan det blir om bilen setter på blinken først ved grønt lys, da må du kanskje avvente for å se om du for vikeplikt osv. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 I stedet for å sitte her å stille spørsmål, hva med heller å finne fram boka og faktisk lese? Det fungerer. Vil tippe du finner svar på spørsmålene dine der. Ørjan... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 I stedet for å sitte her å stille spørsmål, hva med heller å finne fram boka og faktisk lese? Det fungerer. Vil tippe du finner svar på spørsmålene dine der. Ørjan... Om man stryker om igjen og om igjen, er kanskje et teorikurs noe å vurdere også? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Mange som sliter med å lese boka, og lærer ikke spesielt godt av dette. Da kan det være greit å ha et fora hvor man kan stille spørsmål og få hjelp til å tolke spørsmålene, svar ol. Av og til kan boka gi nokså kryptiske svar, eller ufullstendige svar. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg anbefaler sterkt å kjøpe et hefte som har alle spørsmålene man kan få på teoritentamen.no Fikk det heftet av søstra mi og det var til stor hjelp. Følger så klart med fasit. Heftet kom fra ATL. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg hater å lese teoribøker, så jeg satt på nettet og tok teoriprøver et par kvelder... Følte meg rimelig sikker på teorien i grunn, hadde sikkert klart den utenom øvingen også.. (teorien satt fra da jeg hadde mopedundervisning faktisk ) Hvertfall, jeg sto med 0 feil på teorien. Så om du ikke klarer å sitte og lese i en bok, prøv å ta tester på nettet! Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Sier meg ikke helt enig Skruf, 1) - 1 - Dette fordi man skal kunne ha mulighet til å planlegge en forbikjøring, og at du ved plasseringen tydelig viser at du vil forbi. 2) - 3 3) - 1 4) - Jo mindre annet er spesifisert, gjelder vanlig regel for fletting av felt. enig, men på spørsmål 2 så kunne jo svaralternativ 1 vært brukt eller? hehe ok da, kan godt vær jeg tar feil .. strøyk faktsik 4 ganger før jeg besto.. Men har hatt lappen i 3 år nå så jeg kan hvertfall reglene :O håper jeg Endret 22. oktober 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Altså på spm. 2. Man venter ikke på rødt lys, for deretter stoppe og gi tegn. Det er det alternativet er. Så riktig svar blir 1. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Du må jo nesten lese det med skjønn, er vel nokså åpenbart at du ikke bråbremser foran et kryss, for å vente på rødt lys. Alternativ 1 sier at "andre kan ha nytte at jeg gir tegn", - du sier det ja, det er da tross alt lovpålagt å gi tegn, derfor blir ikke den rett for meg. Dette er forøvrig det første teorispørsmålet jeg har møtt på som er så krokete formulert ... Endret 25. oktober 2007 av Stikko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå