Gå til innhold

Trådløst aksesspunkt for mange brukere

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel ganske mye vil jeg tro...

Det jeg er på utkikk etter er en god trådløs enhet som klarer mange maskiner av gangen.

Vi har nå masse 3com'er, men problemet er at hvis det er mer enn 10 laptoper som skal logge seg på og jobbe så bruker det utrolig lang tid... det er også flere av klientene som ikke klarer å koble seg på...

Så hvis noen der ute vet om noen gode trådløse aksesspunkter som har god kapasitet til gjerne 20-30 maskiner av gangen, så gi lyd fra dere =)

Mvh

LangZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvis noen der ute vet om noen gode trådløse aksesspunkter som har god kapasitet til gjerne 20-30 maskiner av gangen, så gi lyd fra dere =)

Det er en fast størrelse på frekvensbåndet. Skal du ha 20 - 30 maskiner på nett bør du enten få endel av de over i a-båndet ( 5ghz) eller sette opp et ap til.

Lenke til kommentar

hmm, jaok :)

Vi har tidligere prøvd å sette opp med både "a" og "g" aktivert, men da disse gikk om hverandre ble det meget ustabilt, men da tror jeg vi kan satse på å sette opp flere aksesspunkter...

Har også hørt noe om det nye "n" som skal komme etterhvert, blir det slik at man kan ha flere klienter på dette? har hørt at det i alle fall skal bli bedre rekkevide osv på dette.

Mvh

LangZ

Lenke til kommentar

A og G er helt adskilt så de kan ikke forstyrre hverandre.

Det er begrenet båndbredde på hver kanal så det du bør gjøre er å sette opp 3 aksesspunkt på 3 ulike kanaler (1,6,11).

Hvor intensivt jobber disse klientene?

Hastigheten er forresten veldig avhengig av avstanden fra AP til klientene. Desto lenger unna man er desto lavere hastighet vil man få. Og en klient som er langt unna og som får lav hastighet vil også dra ned ytelsen for andre brukere av samme AP. Et tips for å få opp hastigheten er å øke tettheten av AP, gjerne på ulike kanaler, men ikke minst å slå av hastigheter lavere enn 6mbit. Da vil ikke klientene langt unna få assosiert seg.

Hvor stort nett er dette? Hvor mange AP?

Lenke til kommentar

takker for alle svar så langt! :)

Grunnen til at det var ustabilt var at det var satt opp "a" og "g" på samme AP'er...

det er vel 14 AP'er her i nettverket på denne skolen hvis jeg ikke tar helt feil...

Det varierer også hvor intensivt disse jobber, men hovedproblemet er vel å logge seg på alle laptopene for elevene ettersom de prøver å gjøre dette ganske likt...

Endret av langz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...