Gå til innhold

Ny gamer-pc, rundt 20k

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm - handlevognen er satt til lesbar for alle men.. - Oppsettet du satte opp nå ser bra ut det!! :thumbup:

Men bytt ut minne med Ocz performance (som jeg har med i mitt oppsett) - bedre timing, billigere, og jeg kan verifisere at de funker finfint med maximus formulakortet.

Og de høyttalerne så da rimelig jørdis ut :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Chill Innovation selges ikke på Netshop, så den er dessverre utelukket. Her er utvalget til Netshop.

Edit: Tenker vi kjører en annen vifte enn den som følger med CPU med tanke på at flere har nevnt høy varmeutvikling. Er denne brukbar? 17 dB er ikke akkurat veldig høyt.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Chill Innovation selges ikke på Netshop, så den er dessverre utelukket. Her er utvalget til Netshop.

Edit: Tenker vi kjører en annen vifte enn den som følger med CPU med tanke på at flere har nevnt høy varmeutvikling. Er denne brukbar? 17 dB er ikke akkurat veldig høyt.

De fleste sier Noctua er kjempegode kjølere som gir lav temp ved load og dette er jeg helt enig i.

Ambefales

Lenke til kommentar

Åja, ok.

Den viften der sies å være en av de beste i prisklassen. Kjør på! :D

Lenke til kommentar

Både Noctuaen og Thermalright ULTRA120 Extreme skal være av det ypperste du får på luft. Begge vil være veldig bra. :)

Personlig ville jeg heller valgt å spare 1000 kr på å kjøpe GTX istedenfor Ultra, og brukt disse på en ekstra Samsungdisk og en bedre skjerm. Ville også gått for Corsair 620W kontra Thermaltake 750W.

Har også lagt ved et forslag ved kjøp hos Amentio. Da med BallistiX minnebrikker, Noctua vifte og MSI GTX OC - overklokket fra fabrikken til nærmest Ultra-innstillinger. :)

PC 20k - Netshop

PC 20k - Amentio

Lenke til kommentar
Men bytt ut minne med Ocz performance (som jeg har med i mitt oppsett) - bedre timing, billigere, og jeg kan verifisere at de funker finfint med maximus formulakortet.

Bare en liten rettelse her. Jeg kan verifisere at Maximus Formula fungerer veldig godt med ett sett av disse brikkene. Altså 4GB slik du har tenkt å bestille.

4 brikker, altså 8GB har jeg litt mer problemer med.. Men håper og tror det vil bli rettet opp når mer modne bioser dukker opp. :)

Lenke til kommentar
Noen innvendinger?

Kommer litt sent inn, men ja. Alle komponentene du kjøper er gode, men jeg mener de ikke passer til et gamer oppsett til 20k.

Hovedkortet er ment for ekstremoverklokking med vannkjølt chipset og koster 1000kr mer en hovedkort jeg mener hadde vært fornuftig for dette oppsettet. PCI express 2.0 vil først skjermkortene dra nytte av etter 2 generasjoner og da på toppkortene. X38 er et helt nytt chipset og har derfor fersk bios og stort potensiale for feil.

Skjermen passer bedre på et oppsett til 10K. Skjermen den komponenten som allene har størst innflytelse på opplevelsen av en PC og en av de siste komponentene du oppgraderer, mener derfor du bør påspandere deg en 24" (har en selv og du får dem nu til under 4k).

Vet at mange på forumet er fan av Corsair og ikke liker Thermaltake, men strømforsyningene til Thermaltake har vist seg, i alle tester jeg har sett av dem (ca. 10 stk.) og i min egen erfaring, å ikke holde tilbake for noen. Til rett under tusenlappen får du en 700W, modulær TT strømforsyning som er veldig stille på grunn av 14cm vifte. Så vidt jeg ser koster den Corsair strømfosyninga du har satt opp rett under 1400 kr, er på 620W, er ikke modulær og har 12cm vifte. Det tilsvarer en TT strømforsyning til halve prisen, er det virkelig så mye verdt at den heter Corsair?

Videre har selv en raptor disk og det er digg med et par sekunder raskere boot-tid, men er en Raptor-X verdt prisen når du i tillegg har en 500GB disk?

Legger ved et alternativt forslag:

post-51018-1193137328_thumb.jpg

Hovedforskjellen i oppsettene er at dette 24" skjerm og bedre lyd (både høytalere og lydkort). At dette oppsettet bruker et hovedkort som jeg mener er mer hensiktsmessig og mye billigere. At dette oppsettet kjører 2 250GB disker av WD sin Caviar RAID Edition (kjent som veldig gode og raske disker) i RAID som vil bære merkbart raskere enn en 500GB disk, RaptorX'en er bytter ut med en Raptor 74 GB (mindre, men like rask og halve prisen. 74GB holder til OS og de spillene du spiller mest).

Satt oppsettet opp med den PSU'en jeg snakket om ovenfor

Edit: la til et alternativt forslag gjennom edit for å ungå dobbelpost

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Jeg har en innvending. Hvorfor i all verden går du for den seagate disken? Se på en Hitachi 7K500 eller en WD Raid Edition 2 istedet, evt ta deg en tur på storagereview.com og se litt rundt der.

Jeg vil fortsatt kjøpt en raptor siden du har så mye penger å bruke, ytelsesøkningen er reelt merkbar i flere situasjoner.

Er forøvrig helt enig med Xaser angående hovedkortet og PSUen, begge deler er i mine øyne heller dårlige valg prismessig. Ville mye heller valgt en litt større skjerm og kuttet til best ytelse/pris på andre komponenter.

https://prisguiden.no/product.php?productId=76529 er vel også den aller beste luftkjøleren around, i alle fall ifølge mange reviewsites.

Lenke til kommentar

Thermalright har de beste luftkjølerne punktum. De har dominert alle tester i en god stund nå. Spørsmålet er heller om han merker forskjellen på Scythe Infinity og en Thermalright Ultra Extreme om han ikke overklokker ganske mye.

Har foresten satt opp raptor disk, ser bare ikke behovet for Raptor X når den på 74GB koster 800kr mindre. Bruk heller pengene du sparer der til lyd eller skjerm fordi det får du mye mer ut av.

Edit: Leif was here

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Her er mitt forslag til gamerpc til 20K

Mulig det kunne vært en ide og nedgradert raptoren til 74GB til fordel for ett lydkort.. imidlertid trengs det egentlig ikke noe bedre en X-fi extreme gamer, så om budsjettet kan overskrides med noen hundrelapper ville jeg sagt ja takk, begge deler! :D

post-109308-1193141866_thumb.jpg

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Det står forresten tidligere nevnt i tråden at han ikke ønsker å gå over 22"

Og at han skal bestille alt ifra et sted, Netshop

(though, vet ikke om Netshop har harddiskene/strømforsyningene som ble nevnt)

Men har hardisken så mye å si på for eks; ingame spilling?

Her er mitt forslag til gamerpc til 20K

Mulig det kunne vært en ide og nedgradert raptoren til 74GB til fordel for ett lydkort.. imidlertid trengs det egentlig ikke noe bedre en X-fi extreme gamer, så om budsjettet kan overskrides med noen hundrelapper ville jeg sagt ja takk, begge deler! :D

Vil det ekstra lydkortet ha merkbar virkning iforhold til det integrerte lydkortet (for eks; Asus Maximus Formula x38) ?

Endret av ReCore
Lenke til kommentar

harddisk har en god del å si på laste tid og lyd (i form av vibrasjoner).

Netshop sitt rykte som nettbutikk er oppskrytt, de var bra før, men har tapt seg. Er kraftig lei av å høre på telefonsvareren deres i 20 min før jeg endelig svares av en eller annen kundebehandler som ikke har en anelse om hva han snakker om(av den typen som tror ytelse på minne = mengde minne), samt klarer ikke å levere de produktene de lover, sier ikke i fra om det og tvinger der dermed til å ringe in på nytt og godta et enda dårligere produkt for å i heletatt få PC-en opp å gå innen 2 måneders tid etter jeg først sendte inn varen til testing...

Hmm litt avsporing, er bare forbanna..

Lenke til kommentar

Recore:

HD: Nja, alt laster jo fortere både i windows og aplikasjoner, så litt forskjell er det nok. Om du får merkbart flere FPS når du er godt inne i gamet er nok ikke sikkert.

Lydkort

Nja, forskjellen er ikke så veldig stor, men det er gjerne litt forskjell på noen spill. For å si det slik tviler jeg på at en vil savne det hvis man ikke er vant med f.eks x-fi.

Om jeg skulle hatt maskinen jeg satte opp ville jeg imidlertid sendt en e-post til netshop og spurt om jeg kunne få den med ett X-fi xtremegamer til 20 000, skal ikke se bort i fra at det hadde vært greit. Kan jo også være de har x-fi kort OEM (til pcbygging) som er billigere.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...