Gå til innhold

N95 venter på GPS

Skinney

Anbefalte innlegg

heisann!

beklager om dette er blitt svart på før men kunne ikke finne det noensteder :S

Har et problem angående gps'en på N95. Jeg ser at den finner minst tre satelitter på "Satelittvisning" men jeg får ikke opp posisjonen min uansett hvor lenge jeg venter :( noen som er et tips eller to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må 1) Sørge for at du har klar sikt til himmel i alle retninger. Står du mellom hus f.eks, så må du forvente at det tar tid eller aldri skjer. Klar sikt i èn retning kan gi nok av satelitter i antall, men det hjelper ikke fordi de står for nært hverandre. Du må også 2) oppgradere firmwaren til siste versjon fra Nokia. Det skal forbedre GPS-funksjonen.

Det tar dessuten ekstra lang tid første gangen du slår på GPSen på et nytt sted der hvor GPSen ikke ble brukt sist. (f.eks første gangen du slår den på, eller dersom du forflytter deg langt geografisk og deretter slår den på)

Lenke til kommentar
Du må 1) Sørge for at du har klar sikt til himmel i alle retninger. Står du mellom hus f.eks, så må du forvente at det tar tid eller aldri skjer. Klar sikt i èn retning kan gi nok av satelitter i antall, men det hjelper ikke fordi de står for nært hverandre. Du må også 2) oppgradere firmwaren til siste versjon fra Nokia. Det skal forbedre GPS-funksjonen.

Det tar dessuten ekstra lang tid første gangen du slår på GPSen på et nytt sted der hvor GPSen ikke ble brukt sist. (f.eks første gangen du slår den på, eller dersom du forflytter deg langt geografisk og deretter slår den på)

sistnevnte som var tilfellet med meg, følgte alle instruksene, fikk signal osv, tok bare en god del tid før satalittene ble enig om hvor jeg var :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...