Jinhu Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Se over alt av ledninger, har skjermkortet ekstra strøminngang? Er denne kobla på? (Regner med at du har sett over ledninger til skjermen for skader osv) I tillegg ville jeg som xerxas sier resettet BIOS, men ikke ta ut batteriet det er tungvindt og du kan ødelegge festet, dette gjør du istedet med jumperen som (normalt) sitter ved batteriet. Du finner også hjelp til dette i hovedkortboka. Husk å ta ut strømmen og trykk på av/på knappen en gang før du gjør dette. jeg kan jo ikke restarte bios når det ikke er bilde på skjermen ! Det er ikke så lett Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du trenger ikkje bilete på skjermen for å resette BIOS. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du trenger ikkje bilete på skjermen for å resette BIOS. Så hvordan gjør man det om man ikke har skjerm bilde? Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du trenger ikkje bilete på skjermen for å resette BIOS. Så hvordan gjør man det om man ikke har skjerm bilde? Nei, eg veit ikkje eg, du trenger kanskje bilde på skjermen når du tar ut batteriet du? Blir litt vanskelig det, men tanke på at maskina skal være av. Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 har du plugga til den 4 pins kontakten på hovedkortet hvis du ahr det? Hadde nettopp samme problem, og plugga inn en 4 pins kontakt inn på hovedkortet, da starta maskina opp ordentlig. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 3 pip, pause, 3pip.. osv.. er som regel RAM feil. Prøv å ta ut ram brikkene, og sett inn bare 1, og se om den starter da.. om den gjør det så slår du den av og setter inn neste.. osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå