Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart, noen som vet hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skrudde på PC-en min, men fikk aldrid opp noe bilde på skjermen. jeg prøvde og skifte skjerm men det var ikke den. skjermkort, hovedkort, prossesoren og alle de andre tingene var på. alle fungerte slik som det skulle. men fortsatt ingen bilde. er det noen som vet grunnen?

Endret av Jinhu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg skrudde på PC-en min, men fikk aldrid opp noe bilde på skjermen. jeg prøvde og skifte skjerm men det var ikke den. skjermkort, hovedkort, prossesoren og alle de andre tingene var på. alle fungerte slik som det skulle. men fortsatt ingen bilde. er det noen som vet grunnen?

 

piper PC-en 1 eller flere ganger når du starter den? prøv og bytt rammen til en annen slot evt ta ut en eller lignende.

jeg hantar at det er et langt pip i starten og 2-3 korte?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg skrudde på PC-en min, men fikk aldrid opp noe bilde på skjermen. jeg prøvde og skifte skjerm men det var ikke den. skjermkort, hovedkort, prossesoren og alle de andre tingene var på. alle fungerte slik som det skulle. men fortsatt ingen bilde. er det noen som vet grunnen?

 

piper PC-en 1 eller flere ganger når du starter den? prøv og bytt rammen til en annen slot evt ta ut en eller lignende.

jeg hantar at det er et langt pip i starten og 2-3 korte?

 

Den piper 1 gang. når den starter.

 

Nei, eneste jeg har kjøpt nytt er skjermkortet. men det har fungert i ett halvt år. alt det andre er standar. leverandøren satte den sammen.

Så skjemkortet har fungert eit halvt år, men plutselig kom det ikkje bilete når du starta?

 

stemmer det !

Lenke til kommentar

 

 

Eg har og opplevd det samme, då var det ikkje lyd i oppstart, det var cpu som var feilen.

Men siden du sier du får pip når du starter, så ville eg prøvd med eit anna skjermkort, om du har mulighet til det.

Hvis du har Matx som jeg hadde da kan du jo bare teste med det integrerte kortet.
Men tvilsomt at du har Matx.


Tviler på jeg har Matx, er ikke sikker på hva det er . ?
Lenke til kommentar

 

 

Eg har og opplevd det samme, då var det ikkje lyd i oppstart, det var cpu som var feilen.

Men siden du sier du får pip når du starter, så ville eg prøvd med eit anna skjermkort, om du har mulighet til det.

Hvis du har Matx som jeg hadde da kan du jo bare teste med det integrerte kortet.
Men tvilsomt at du har Matx.


Tviler på jeg har Matx, er ikke sikker på hva det er . ?

MicroAtx eller Atx er størrelser på hovedkort.
Du har sikkert ikke ett integrert skjermkort på hovedkortet ditt?


Har ikke tid til og linke til produkter i prisguide, men du finner det der.
smile.gif
Lenke til kommentar

 

 

Du hadde ein standard pc, bygget av leverandør?

Kva heiter den?

Da er det vell garanti på den også da. Om den ikke er så gammel wink.gif


Mulig det, men som sagt, eg ville prøvd med eit anna skjermkort, eller det intigrerte om du har.

Hvis det er ei kjøpt ferdig maskin må han ikke åpne den om det fortsatt er garanti på den.
Og han har vell noe reklamasjons rett utover dette?
Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er ei kjøpt ferdig maskin må han ikke åpne den om det fortsatt er garanti på den.
Og han har vell noe reklamasjons rett utover dette?


Åja, sånn som eg forstod det så var ikkje maskina hans ny, og han hadde allerede bytta skjermkort, som hadde vart i eit halvt år, for så å ikkje komme med bilete på skjermen..

/nefrums
Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er ei kjøpt ferdig maskin må han ikke åpne den om det fortsatt er garanti på den.
Og han har vell noe reklamasjons rett utover dette?


Åja, sånn som eg forstod det så var ikkje maskina hans ny, og han hadde allerede bytta skjermkort, som hadde vart i eit halvt år, for så å ikkje komme med bilete på skjermen..

/nefrums

Ok.
Da er det jeg som roter her.
Beklager smile.gif
Lenke til kommentar

Se over alt av ledninger, har skjermkortet ekstra strøminngang? Er denne kobla på?

(Regner med at du har sett over ledninger til skjermen for skader osv)

 

I tillegg ville jeg som xerxas sier resettet BIOS, men ikke ta ut batteriet det er tungvindt og du kan ødelegge festet, dette gjør du istedet med jumperen som (normalt) sitter ved batteriet. Du finner også hjelp til dette i hovedkortboka. Husk å ta ut strømmen og trykk på av/på knappen en gang før du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...