Gå til innhold

Tips til daglig backup?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal sette opp et backup system som skal ta backup hver arbeidsdag.. Det skal tas backup av faktura, varer osv, kontorrelatert rett og slett. Siden det bare skal brukes til dette formålet regner jeg med selve backup'en pr dag ikke vil ta mye plass. Er DVD-R et alternativ? Eller må vi gå til innkjøp av tape som koster en halv arm og en bondegård?! Kan vi eventuelt bruke en eksternt HD?

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At linja eventuelt er treg når du trenger den er lettere å leve med enn at den eksterne disken går tapt sammen med resten av maskinene på grunn av brann eller innbrudd...

 

Nå er det aldri lurt å la backup bli liggende i samme lokalet man tar backup fra. Så det er ikke noe tungtveiende argument slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Du må selvfølgelig gjøre en risikovurdering. Hvor sannsynlig er det at både originaldokumentene og backup går tapt i samme hendelse og hva blir konsekvensene hvis så skjer?

 

I tillegg må du også vurdere hva som er økonomisk mest effektivt. Å la en person ha ansvaret for at den eksterne disken ligger trygt plassert eller pumpe det over nettet.

 

Sikkerhet koster penger uansett hvordan du snur og vender på det.

 

 

 

Når det er sagt så er selvfølgelig backup til ekstern HD *Veldig* mye bedre enn ingen backup i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Du må selvfølgelig gjøre en risikovurdering. Hvor sannsynlig er det at både originaldokumentene og backup går tapt i samme hendelse og hva blir konsekvensene hvis så skjer?

 

I tillegg må du også vurdere hva som er økonomisk mest effektivt. Å la en person ha ansvaret for at den eksterne disken ligger trygt plassert eller pumpe det over nettet.

 

Sikkerhet koster penger uansett hvordan du snur og vender på det.

 

 

 

Når det er sagt så er selvfølgelig backup til ekstern HD *Veldig* mye bedre enn ingen backup i det hele tatt.

 

Riktig.. Men da tror jeg det blir alternativet ekstern HD som blir løsningen.. Etter litt risikovurdering har jeg vel kommet frem til at sannsynligheten for at det blir brann/innbrudd samme dag på kontoret OG brann/innbrudd hjemme hos personen som tar med seg disken daglig er såpass liten at vi får heller utlevere oss selv en pokal for max uflaks..

 

Takker for hjelpen folks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...